سومین رزمایش همدلی «اوقاف» در علی آباد کتول/ 100 بسته معیشتی به نیازمندان اهدا شد

رییس اداره اوقاف و امور خیریه علی آباد کتول از برگزاری سومین رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه «اوقاف» در این شهرستان خبر داد و گفت: 100 بسته معیشتی در قالب این رزمایش به نیازمندان شهرستان علی آباد کتول اهداء شد.

به گزارش زرین نامه؛ حجت الاسلام عسگری در همایش یاوران وقف که همزمان با رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه اداره اوقاف و امور خیریه علی آباد کتول در امامزاده اسماعیل روستای ساورکلاته برگزار شد، اظهار کرد: همه ی ما باید به مدد وقف بیاییم چرا که وقف سبب تعظیم شعائر دینی در جامعه شده و به روند انجام امور بهبود می بخشد.
وی با بیان اینکه کمبودهای جامعه در حوزه های مختلف که به کمک وقف حل می شوند، تاکید کرد: باید واقفان را به سمت نیازهای روز هدایت کنیم تا موقوفات خود را در آن مسیرها انجام دهند.
عسگری در ادامه با اشاره به برگزاری سومین رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان علی آباد کتول در ایام شیوع بیماری کووید 19، گفت:100 بسته معیشتی به ارزش 30 میلیون تومان از محل موقوفات و کمک خیرین علی آباد کتول تهیه و میان نیازمندان این شهرستان برگزار شد.
وی با بیان اینکه در رزمایش های قبلی نیز 200 بسته معیشتی تهیه و میان نیازمندان توزیع شد، تصریح کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی که این روزها نیازمندان بیش از پیش با آن دست و پنجه نرم می کنند، در آینده نیز به همت خیرین باز هم تهیه و توزیع بسته های معیشتی جهت کمک به نیازمندان ادامه خواهد داشت.
حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد امام جمعه شهرستان علی آباد کتول نیز در این همایش گفت: خداوند متعال نیازمندان را خیری برای جامعه قرار داده است و به واسطه کمک به نیازمندان، خداوند بلاها را از انسان دور می کند.
وی اذعان کرد: کرونا ضربه سختی به مردم وارد کرد و به آمار فقرا افزوده شد که نیاز است مردم کمک کرده و از یکدیگر دستگیری کنند.
حجت الاسلام جعفری معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان هم در این همایش با اشاره به ماندگار شدن موقوفات و کسب ثواب واقفان حتی پس از مرگشان، گفت: ما در سازمان اوقاف و امور خیریه، موقوفاتی داریم که بیش از 900 سال قدمت دارد و مردم از آن بهره می برند.
وی گفت: در گذشته بیشتر موقوفات در زمینه تعزیه خوانی و مراسم های امام حسین (ع) بود و پس از تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه وقف های جدید، مشاوره به واقفان در ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان ها آغاز شد و امروز موقوفات متنوعی در حوزه سلامت، حمایت از دانش آموزان نیازمند، ازدواج جوانان و آزادی زندانیان غیر عمد داریم.
جعفری با بیان اینکه از ابتدای امسال30 نفر زندانی غیر عمد به همت خیرین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان آزاد شدند، افزود: توقع ما از مسئولین خدوم، واقفان و روحانیون این است که با اداره اوقاف و امور خیریه همکاری کرده و مردم را نسبت به وقف های جدید که جامعه بتواند از آن بهره ببرد، آشنا کنند.
معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان در ادامه از افتتاح دامداری بزرگ با اعتبار 113 میلیارد تومانی استان با مشارکت این اداره کل در آینده نزدیک خبر داد و گفت: به کمک وقف می توانیم اقتصاد را پویاتر، اشتغال را افزایش و به نیازمندان بیشتر کمک کنیم.

به گزارش زرین نامه؛ این همایش با حضور حجت الاسلام جعفری معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان، حجت الاسلام مهدی نژاد امام جمعه، سوخته سرایی فرماندار، میردیلمی بخشدار مرکزی و جمعی از روحانیون علی آباد کتول برگزار و در پایان از یاوران وقف شهرستان با اهداء لوح سپاس، قدردانی شد.

در حاشیه این مراسم نیز پروژه تسطیح آرامگاه امامزاده اسماعیل کلنگ زنی شد.

 

razmayesh1

razmayesh1

razmayesh1

razmayesh1

razmayesh1

razmayesh1

razmayesh1

razmayesh1

razmayesh1

razmayesh1

razmayesh1

razmayesh1

razmayesh1

razmayesh1

razmayesh1

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه