غیبت نامعلوم 308 دانش آموز در مدارس علی آباد کتول/ 5500 دانش آموزی که «شاد» نیستند

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان علی آباد کتول با اشاره به حضور نداشتن 5 هزار و 500 دانش آموز این شهرستان در شبکه آموزشی شاد خبر داد و گفت: 308 دانش آموز این شهرستان نیز از آغاز سال تحصیلی جدید تا کنون در هیچ یک از کلاس های مجازی و غیر مجازی مدارس حضور نداشتند و از وضعیت تحصیل آن ها خبری در دست نیست.

به گزارش زرین نامه؛ محبوبه پرچکانی در جلسه شورای آموزش و پرورش علی آباد کتول که با حضور گوهری مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان، نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام مهدی نژاد امام جمعه، سوخته سرایی فرماندار، سیدکتولی مدیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد، گفت: حدود 5 هزار دانش آموز علی آباد کتول به دلیل مشکلاتی همچون نداشتن گوشی هوشمند و آنتن دهی ضعیف شبکه اینترنت در روستا و منطقه محل سکونت خود، در نرم افزار شاد حضور ندارند.
وی با بیان اینکه محتوای آموزشی میان دانش آموزان محروم از شبکه شاد، به صورت دستی توزیع می شود، اظهار کرد: هزینه های چاپ و تکثیر بسته های آموزشی از توان مدارس خارج است و نیاز داریم خیرین محترم برای تهیه این بسته ها و کمک به دانش آموزان، از مدارس حمایت مالی کنند.

لزوم حمایت از مدارس برای توزیع محتوای آموزشی میان دانش آموزان
پرچکانی تصریح کرد: مدارس بعضی از روستاهای شهرستان، به صورت مدیر آموزگار اداره می شوند و نیرو کم است که در این مناطق به همکاری شوراها، دهیاری ها، بسیجیان و آموزگاران داوطلب برای توزیع بسته های آموزشی میان دانش آموزان نیاز داریم.
معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان علی آباد کتول همچنین با اذعان به اینکه می دانیم آموزش نمی تواند از طریق فضای مجازی به طور کامل حاصل شود، گفت: دانش آموزان به ویژه آن هایی که به دلایل مختلف به شبکه شاد دسترسی ندارند، برای رفع ابهامات آموزشی خود نیاز دارند روزانه از طریق تلفن با آموزگارشان تماس بگیرند که در صورت امکان از مخابرات درخواست داریم تماس های ورودی به مدارس رایگان باشد تا دانش آموزان بدون دغدغه هزینه تلفن، بتوانند مشکلات آموزشی خود را مطرح و رفع ابهام کنند.
وی با اشاره به امکان حضور یک سوم کارمندان در ادارات، تصریح کرد: از ستاد مبارزه با کرونا درخواست می کنیم برنامه ریزی انجام شود تا معلمان با حضور چند مرحله ای و اندک دانش آموزان کلاس های درس حضوری برگزار کنند تا بتوانند محتوای درسی را به طور اثرگذاری تر آموزش دهند.

کمبود 48 معلم در مقطع ابتدایی
پرچکانی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری با کمبود 48 معلم در شهرستان مواجه هستیم که این آمار در سال آینده به 125 نفر در مقطع ابتدایی افزایش می یابد، گفت: تراکم دانش آموزان شهرستان علی آباد کتول، 31 نفر در شهر و 29 نفر در روستا است که این میزان از میانگین استانی بیشتر است به همین دلیل برخی معلمان مجبور هستند کلاس های درس را به صورت چند پایه اداره کنند که این امر سبب کاهش کیفیت تدریس می شود.
وی همچنین از سرنوشت تحصیلی نامعلوم 308 دانش آموز در این شهرستان خبر داد و گفت: این دانش آموزان در مدارس شهرستان ثبت نام کرده اند، اما نه در شاد حضور دارند و نه به مدرسه خود مراجعه کرده اند. از طریق شماره تلفن هایی که در فرم ثبت نام نوشته بودند هم پیگیری کردیم که به دلایلی همچون در دسترس نبودن و یا اشتباه بودن شماره ها، موفق به ارتباط با آن ها نشدیم.
معاون اداره آموزش و پرورش شهرستان علی آباد کتول گفت: برای پیگیری وضعیت این دانش آموزان جلسه ای با بخشداران و دهیاران برگزار کردیم که قرار شد دهیاران از طریق آدرس های اعلام شده در فرم های ثبت نام این دانش آموزان، آن ها را پیدا کرده و پیگیر وضعیت تحصیلشان شویم.
انتهای پیام/

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه