یک میلیون مسافر در گلستان اقامت کردند

زرین نامه: دبیر ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تا (۱۰ فروردین)، یک میلیون و ۹۵ هزار و ۱۸۸ نفر در استان اقامت کرده اند.

به گزارش زرین نامه، قربان عباسی، دبیر ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان در جمع خبرنگاران گفت: از این میزان اقامت، 16 هزار و 503 نفر در هتل، 11 هزار و 466 نفر در مهمانپذیر ها، یک هزار و 718 نفر در هتل آپارتمان ها، 22هزار و 891 نفر در منازل استیجاری، 27 هزار و 171 نفر در کمپ های موقت، 154 هزار و 424 نفر در کلاس های مدارس و 861 هزار و 15 نفر در سایر مراکز اقامتی اعم از مهمانسراهای ادارات، خوابگاه های دانشجویی و سالن های ورزشی اقامت کرده اند.


بازدید بیش از 67 هزار گردشگر و مسافر نوروزی از موزه های گلستان

دبیر ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تا (10 فروردین)، 67 هزار و 498 نفر از موزه های استان بازدید کرده اند.

وی افزود: از این میزان بازدید 52 هزار و 82 نفر از برج قابوس، سه هزار و 228 نفر از کاخ موزه، یک هزار و 221 نفر از موزه علی آباد، سه هزار و 37 نفر از موزه گمیشان، دو هزار و 83 نفر از موزه صنایع دستی، سه هزار و 265 نفر از موزه حیات وحش و دو هزار و 582 نفر نیز از موزه مینودشت بازدید کرده اند.

عباسی اظهار امیدواری کرد: با توجه به رشد روز افزون مسافران ورودی به استان، بازدید از موزه های نیز روز به روز بیشتر شود.


764بازدید نظارتی از اماکن اقامتی و پذیرایی استان

دبیر ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان گفت: بازدید های نظارتی از واحدهای اقامتی، مراکز پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز اقامتی موقت با شدت و دقت بسیار ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در این مدت 764 مورد بازدید نظارتی انجام شده است، افزود: از این میزان بازدید 189مورد بازدید نظارتی از واحدهای اقامتی، 200 مورد بازدید نظارتی از مراکز پذیرایی، 179مورد بازدید نظارتی از دفاتر خدمات مسافرتی و 196 مورد بازدید از مراکز اقامتی موقت انجام شده است.

عباسی اظهارداشت: این بازدید ها در راستای ارائه هر چه بهتر و بیشترخدمات به مسافران نوروزی انجام می گیرد.


هیچ یک از مراکز اقامتی و پذیرایی استان تعلیق یا تعطیل نشدند

دبیر ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان گفت: از ابتدای آغاز به کار ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفر های استانی تا روز (10 فروردین) هیچ یک از مراکز اقامتی، پذیرایی و یا دفاتر خدمات مسافرتی تعطیل و یا تعلیق نشده اند.

وی افزود: در راستای بالا بردن کیفیت خدمات دهی مراکز اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز اقامت موقتی از این مراکز به صورت روزانه بازدید به عمل می آید.

مراکز گردشگری استان مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد

عباسی خاطرنشان کرد: مراکزگردشگری، تفریحی، تاریخی و توریستی و به خصوص جاذبه های طبیعی استان گلستان مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد و به شدت نیز آنان را جذب می کند.

وی افزود: آبشار گلستان 10 هزار نفر، اسکله بندر گز 8 هزار نفر و پارک جنگلی دلند 6 هزار نفر بازدید کننده داشته است.

بیش ازیک میلیون و 250 هزار بروشور هلال احمر بین مسافران توزیع شده است

دبیر ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان گفت: در ایام نوروز، حدود یک میلیون و 250 هزار و 670 بروشور مربوط به هلال احمر در بین مسافران توزیع شده است.

وی با بیان اینکه 910 هزار و 312 نفر مسافر به پایگاه های هلال احمر مراجعه کرده و راهنمایی شده اند، ادامه داد: از این تعداد 10 هزار و 457 نفر برای استفاده از نماز خانه هابه چادرهای نمازخانه هلال احمر مراجعه کرده اند.

عباسی گفت: چادر ها، ایستگاه ها و اکیپ های هلال احمر در سراسر استان آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی هستند.

بیش از 5 هزار نفر به ایستگاه های سلامت استان مراجعه کرده اند

عباسی از مراجعه 5 هزار و 445 مصدوم یا بیمار به ایستگاه های سلامت استان در این مدت خبر داد و افزود: از این تعداد 232 نفر به اورژانس و 5 هزار و 213 نفر به هلال احمر مراجعه کرده اند.

وی گفت: از مراجعان اورژانس 6 مورد کنترل قند خون و107 مورد نیز کنترل فشار خون شده اند.

عباسی ادامه داد: 5 هزار و 213 نفر نیز به صورت حضوری به هلال احمر مراجعه کرده اند که 978 مورد کنترل قند خون و سه هزار و 894 مورد کنترل فشار خون را شامل می شد.

وی تصریح کرد: در مجموع در این ایام 984 نفر برای کنترل قند خون و چهار هزار و یک نفر برای کنترل فشار خون به ایستگاه های سلامت مراجعه کرده اند.


بیش از یک هزار و 300 امداد در گلستان صورت گرفته است

دبیر ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان گفت: تا کنون در این مدت، یک هزار و 324 عملیات امداد و نجات توسط واحدهای امدادی انجام شده است.

وی افزود: همچنین، 80 اسکان اضطراری توسط واحدهای امدادی صورت گرفته است و طی این عملیات 638 نفر مجروح و 893 نفر به مراکز درمانی اعزام شده اند.


عباسی در پایان گفت: هلال احمر و اورژانس در تمام سطح استان آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی است./گلستان ما

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه