مراسم بزرگداشت سردار دلها در علی آباد کتول+ تصاویر

مراسم بزرگداشت دومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با سخنرانی احمد رونده از فرماندهان جبهه مقاومت و با حضور مسئولین ادارات و نهادها و اقشار مختلف مردم علی آباد کتول در مصلای امام رضا (ع) این شهرستان برگزار شد.

به گزارش زرین نامه؛ دو سال پیش در چنین روزی دشمنان با به شهادت رساندن مردی قهرمان، داغی بزرگ بر دل مردم آزاده و مسلمان جهان نهادند که هنوز جای این درد و داغ بزرگ تیر می کشد و سرد نشده است. حضور پرشور مردم در جای جای ایران و دیگر کشورها در مراسمات بزرگداشت این مرد همیشه سرباز ولایت و همراهانش نشان از عشق و مودتی عمیق دارد که نام سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس یارانشان را تا ابد در دل ها زنده نگاه می دارد.
مردم شهرستان علی آباد کتول نیز امروز همچون دیگر دوست داران سردار دلها و یارانش از سر همین عشق و علاقه به مراسم بزرگداشت ایشان در مصلای امام رضا (ع) این شهرستان آمدند.
حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد امام جمعه علی آباد کتول در این مراسم با بیان اینکه هرکس برای خدا قدم برداشت، خدا نمی گذارد از اذهان مردم فراموش شود، اذعان کرد: امروز کمتر کشور مسلمانی وجود دارد که برای شهید حاج قاسم سلیمانی مراسم بزرگداشت نگرفته باشد.
وی گفت: شب گذشته مردم در محل شهادت حاج قاسم در فرودگاه عراق علیرغم میل باطنی دولت این کشور، حضور یافته و با گفتن «کلا کلا» خواستار خروج نیروهای آمریکای از این کشور شدند.
احمد رونده از فرماندهان جبهه مقاومت در این مراسم گفت: ولایت مداران سه دسته هستند. عده ای دوست دار ولایت و عده ای هم فدائیان ولایت هستند که بیشتر مردم در این دو دسته جای می گیرند. اما دسته سوم که حلقه کوچکتر و خاص تری است، نه تنها دوست دار و فدایی ولایت هستند بلکه بار از شانه های ولی خدا برمی‌دارند که شهید سلیمانی اینگونه بود.

sarda1

وی گفت: شهید سلیمانی در تمام طول خدمت خود برای انقلاب همواره با نگاه جهادی تلاش می کرد باری از روی شانه ولایت بردارد.
رونده با بیان اینکه لقب مرد میدان تعریفی واقعی از شهید سلیمانی است، اذعان کرد: شهید سلیمانی همیشه در میدان بود. بر اساس مختصاتی که خودش با حضور در مناطق به دست می آورد برنامه هایش را طراحی می کرد، برای همین هم طرح هایش کمترین اشتباه را داشت. ایشان پیش از بردن نیروهایش، خودش در میدان حاضر می شد و تا مطمئن نمی شد که کار درست انجام شده، آرام نمی گرفت.
این فرمانده جبهه مقاومت با تاکید بر لزوم مطالعه ی وصیت نامه اش برای شناخت بهتر مکتب حاج قاسم، درباره شخصیت این شهید بزرگوار گفت: حاج قاسم به همه چیز با عینک جهاد نگاه می کرد. رفتار، مديريت، سخنرانی، کار، سرزدن به خانواده شهدا و هر کار دیگری که می خواست انجام دهد، همه را به چشم جهاد می دید.
وی ادامه داد: جنگ یک اقدام نظامی است و حتی ممکن است انسان در آن شکست بخورد، اما جهاد عبادت است و وقتی وظیفه ات را درست انجام دادی، در آن شکست وجود ندارد چرا که در جهاد، خدا را عبادت کرده ای.
رونده با بیان اینکه خداوند در دل همه ی انسان ها نور هدایت و بصیرت قرار داده، گفت: حاج قاسم سلیمانی از جمله انسان هایی بود که از این نور بصیرت مراقبت کرد و نگذاشت در دلش خاموش شود. وقتی انسان به نور بصیرت متصل می شود، هیچگاه گمراه نمی شود.
وی با اشاره به اینکه شهادت برای شهید سلیمانی حیاتی دوباره و کمالی انسانی بود، گفت: ایشان شهادت طلب بود اما هیچگاه خودش را دم تیر نمی داد.
رونده با بیان اینکه شهید سلیمانی به هیچ جناح و گروه خاصی وابسته نبود، گفت: بعد از شهادت حاج قاسم، مردم زیادی در دنیا او را شناختند. او مثل شیشه عطری سربسته بود که وقتی افتاد و شکست و بوی عطر وجودش همه جا فراگیر شد.
این فرمانده جبهه مقاومت با اشاره به مردم دار بودن سردار دلها، تاکید کرد: شهید سلیمانی در عمل اخلاص داشت و خداوند متعال پاسخ این اخلاص را داد و او را در دل ها ماندگار کرد.

sarda1

sarda1

sarda1

sarda1

sarda1

sarda1

sarda1

sarda1

sarda1

sarda1

sarda1

sarda1

sarda1

sarda1

sarda1

sarda1

sarda1

sarda1

sarda1

sarda1

sarda1

sarda1

sarda1

sarda1

sarda1

sarda1

sarda1

sarda1

sarda1

sarda1

sarda1

sarda1

sarda1

sarda1

sarda1

sarda1

 گزارش: نرگس تجری

عکس: محمد حسین پیله ور- احمد قربانی- نرگس تجری

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه