به یاد اولین کاروان وحدت بانوان ترکمن در علی آباد کتول

 
فرمانده حوزه حضرت معصومه(س) بودم در جلسه شنیدم که قرار است حوزه های اهل سنت برادران،  کاروان وحدت راه اندازی کنند. این برنامه ای بود که فقط نامش مرا به نشاط و خلاقیت دعوت کرد بی آنکه محتوای برنامه و دستورالعمل را بدانم چون گفتند که متعاقبا" به برادران ارسال می کنند. چند ساعت پس از جلسه و اتمام وقت اداری، فکر و ذهنم مشغول این برنامه شد.

به گزارش زرین نامه؛ تفکرات زیادی در ذهنم تراوش کرد که دلم می خواست در همان لحظه این برنامه را اجرا کنم.فردا تصمیم گرفتم که مجری این برنامه باشم بااینکه ابلاغ و بودجه در این راستا ندارم ولی تحت عنوان یکی از برنامه های هفته وحدت، آن را اجرا کنم. به فرمانده ناحیه مراجعه کرده و در لیست برنامه های پیشنهادی هفته وحدت آن را گنجاندم.اتفاقاً سرهنگ بیات فرمانده سپاه علی آباد کتول خیلی سریع، استقبال کرده، قول بودجه، خودروی ون و سخنرانی را هم دادند.
هفته وحدت فرا رسید و کاروان وحدت طبق برنامه خلاقانه فرمانده حوزه، از ۷ صبح   با حضور ۱۰ خواهر شیعه همراه با یک مداح و یک خواهر سنی با پرچمهای الوان شروع شد. حرکت از حوزه مقاومت به روستای نصرت آباد که ترکیبی از شیعه و بلوچ بود رسید.جشن و سخنرانی  و مولودیه خوانی با وجد و سرور خاصی انجام شد تا به روستای بدراق نوری رفتیم.
جشنواره غذا، مسابقه پرتاب دارت کودکان و نوجوانان، جشن و مولودیه خوانی،سخنرانی و اهداء جوایز به زیبایی برنامه افزود و افزونتر آن، دستان وحدت بود که همه با هم خواهرانه شیعه و سنی در هم حلقه می کردند و خواهران شیعه بسیجی که از مجاورت پایگاه‌های مجری دعوت شده بودند.روستای حسن طبیب را هم به همین ترتیب طی کردیم و در اودک دوجی بر سفره قرآنی بانوان که به رسم خودشان مولودیه خوانی ترکمنی دارند حاضر شدیم.
هر کسی بر سر سفره شادی میلاد پیغمبر اکرم(ص)، هر آنچه دارد به عنوان تبرک می آورد و به نوعی همه میزبان یکدیگرند از کیک و شیرینی و شکلات و تنقلات وقوریهای چای که بصورت متوالی در سفره ردیف می شوند.آخرین مسیر کاروان حضور در جشنواره بومی-محلی شهر سنگدوین بود که خواهران شیعه و سنی بلوچ ، بازی‌های بومی-محلی در کنار غذاهای بومی و نمایشگاهی از محصولات سنتی لباس و صنایع دستی خود به نمایش گذاشته بودند.آن روز را با نشاط و سرور باشکوهی سپری کردیم تا اینکه، عصر آن روز ، کاروان را به انتها رساندیم و یکی از بهترین روزهای کلیدداری در حوزه حضرت معصومه(س) را گذراندیم. 
نگارنده: معصومه آقایی
انتهای پیام/
نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه