تجلی دفاع مقدس در مهدهای قرآنی بسیج علی آباد کتول

مهدهای قرآنی حوزه مقاومت بسیج حضرت معصومه(س) علی آبادکتول سال تحصیلی خود را با عطر حسینی و رنگ و بوی دفاع مقدس آغاز کردند.

به گزارش زرین نامه، افتتاحیه مهدهای قرآنی بسبج با هدف آشنایی عملی نونهالان با موضوع دشمن شناسی و ایجاد بصیرت با محوریت دفاع مقدس اجرا شد.
در این برنامه پسران نونهال با پوشش رزمی و داشتن سلاح اسباب بازی در سنگرهای نمادینی که ساخته بودند، صحنه های جنگ علیه باطل و دفاع از حق را در مهد خود تجربه و بازسازی کردند.
دختران نیز مانند مادربزرگان شان که در دوران جنگ تحمیلی پشت جبهه ها برای رزمنده ها لباس می دوختند و آذوقه مهیا می کردند با دستان کوچک خود مشغول خیاطی و دوخت لباس برای رزمندگان با چرخهای خیاطی اسباب بازیشان بودند. تعدادی از آن ها هم خشکبار بسته بندی می کردند.
تعدادی از همین دختران نونهال در حالیکه، چادری گلدار به سرکرده بودند به عنوان مادران شهدا تمثال شهیدشان را در دست داشتند و ایفای نقش می کردند.
آقایی فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت معصومه(س) علی آبادکتول، این حرکت را یک نوآوری در جهت شناخت کودکان با حماسه های پرعظمت صحنه های دفاع مقدس و تمرین عملی جهادگرانه و الگوسازی بازیهای کودکانه بر همین مبنا پیاده سازی کرد.وی قبل از حضور در این سنگرهای جهاد فرهنگی،به مدیران و مربیان مهدهای قرآنی،ابلاغ کرده بود که جهت فضاسازی عملی،البسه و امکانات لازم از بین وسایل شخصی نونهالان توسط خودشان به مهد آورده شود و زیباتر از همه چیز، این بود که مادران عزیزشان،آنها را ملبس به لباس جهاد کردند و گویی برقامت فرزندانشان لباس رزم پوشانده بودند‌.آنروز صبح، فضای روستاها و مهدهای قرآنی، آکنده از بوی جهاد و مقاومت بود. برای ترغیب این کودکان و ثبت خاطرات ماندگار در ذهن این آینده سازان انقلاب اسلامی به تک تک آن ها جوایزی اهدا کرد.
این برنامه در مهدهای قرآنی سلاله ها ولایت شهر سنگدوین، نونهالان ولایت روستای حاجیکلاته، شایستگان شهر مزرعه و شاخه نبات روستای حکیم آباد برگزار گردید.

65871

65871

65871

65871

65871

نگارنده: معصومه آقایی

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه