تکلیف امروز روحانیت انقلابی و بسیجی

تکلیف روحانیت انقلابی و بسیجی آشنا نمودن مردم با ارزش های اسلامی و انقلابی و با مبانی انقلاب اسلامی و خط امام و ولایت است .

به گزارش زرین نامه به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛علی شیرازی در یادداشتی نوشت: روحانیت در عصر کنونی بر جایگاه پیامبران بزرگ الهی تکیه زده و به عنوان مربی انسان ها باید در سیر صعودی به مقام نفس مطمئنه برسد و تا آن جا بالا رود که به مرتبه قاب قوسین او ادنی شرفیاب شود و در چهره عرفای نام آوری مانند عارف کامل و عامل برجسته مرحوم حاج شیخ حسنعلی نخودکی ظهور و بروز نماید .

آن عارف و دانشمند بزرگ ، طریقت خویش را بر سه پایه استوار می دید:

۱. غذای حلال ؛
۲. توجه به نماز و حضور قلب در هنگام نماز ؛
۳. بیداری قبل از اذان صبح .
آیت الله حق شناس می فرمود : اولین مرحله از سفر الی الله ، سحر خیزی است . آب حیات درون تاریکی شب به دست می آید .
آیت الله بهجت ، این عارف عامل کامل می فرمود : بزرگان وقتی می خواستند مطلبی و فیضی را از خداوند بگیرند ، از شب و سحر استفاده می کردند .
امام حسن عسکری ( ع ) می فرمایند : سفر الی الله جز به احیای شب طی نمی شود .
مرحوم شیخ رجبعلی خیاط ، بزرگ عارف عصر ما می فرمود : در بیداری سحر و ثلث آخر شب آثار عجیبی است . هر چیزی را که بخواهید از گدایی سحرها می توان حاصل نمود .
با همین گدایی های سحر و شب زنده داری و نماز شب می توان به مقام و منزل متقین دست یافت .

دقیقا با همین نگاه ، امام عارفان و حکیم متاله انقلاب اسلامی ، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به روحانیون و حوزه های علمیه می فرمایند : تقوا را ، تقوا را ، تقوا را نصب العین خود قرار بدهید ، فضلا ، طلاب علوم دینیه ، تقوا ، تقوا ، تنزیه نفس ، مجاهده با نفس .

عارف عامل و دانشمند برجسته ، امام خامنه ای نیز بر همین اساس به روحانیون و طلاب می فرمایند : از لحاظ معنوی باید خودتان را بسازید ، هم از لحاظ اخلاقی ، هم از لحاظ تهذیب ، هم از لحاظ تدین ، هم از لحاظ پای بندی و تقید به فرائض و نوافل و تلاوت قرآن .

آیت الله آسید علی آقای قاضی بزرگ ، این عارف معروف می فرمود : بر شما باد به قرائت قرآن کریم در شب با صدای زیبا و غم انگیز ، پس آن نوشیدنی و شراب مومنان است .
اولین تکلیف روحانیت انقلابی و بسیجی ، همین خودسازی و سحر خیزی و شب زنده داری و رسیدن به مقام نفس مطمئنه و راضیه است . رسیدن به مقام تقوا و ورع است ؛ و بزرگان معرفت واقفند که منزل ورع از مقام تقوا بالاتر است .

دومین تکلیف روحانیت انقلابی و بسیجی ، مخاطب شناسی است .

امام عارفان ، خامنه ای عزیز می فرماید : اگر می خواهید تبلیغ خوب بکنید ، از قبل مخاطب خودتان را انتخاب کنید . می خواهید با جوان ها حرف بزنید ...
هم باید با کودک حرف زد ، هم با نوجوان ، هم جوان ، هم دانشجو ، هم دختر ، هم پسر ، هم زن و هم مرد .

نباید از کودک و نوجوان غافل شد . نباید از کار فکری بر روی ذهن جوان غافل شد . باید با روحیه انقلابی و جهادی به سراغ آموزش و پرورش و دانشگاه و مدارس علمیه رفت . باید به هر ورزشگاه و مرکز فرهنگی سر زد و نسل جوان را با دین و اعتقادات دینی و اخلاق اسلامی و معنویت و احکام شرعی و بصیرت سیاسی آشنا کرد .

امیر سخن ، عارف بی نظیر ، حکیم و طبیب جامعه بشری ، حضرت علی ( ع ) در نامه ۳۱ نهج البلاغه می آورند : پس در آغاز تربیت ، تصمیم گرفتم تا کتاب خدای توانا و بزرگ را همراه با تفسیر آیات ، به تو بیاموزم ، و شریعت اسلام و احکام آن از حلال و حرام ، به تو تعلیم دهم .

تکلیف روحانیت در عصر کنونی و در زمان حاضر علاوه بر آشنایی با قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و با دعا و مناجات ، آشنا کردن مردم با سبک زندگی اسلامی و زندگی بدون تشریفات و ساده و آشنا ساختن پدر و مادر و جوانان با ازدواج آسان و با فرزند آوری است .

تکلیف روحانیت انقلابی و بسیجی آشنا نمودن مردم با ارزش های اسلامی و انقلابی و با مبانی انقلاب اسلامی و خط امام و ولایت است .
تکلیف امروز روحانیت انقلابی و ‌ولایی ، دعوت مردم به اسلام ناب محمدی ( ص ) و به معنویت و تقوا و اخلاص و تواضع و ایثارگری ، با گفتار و عمل است .

امام خمینی ( ره ) می فرمودند :
۱. تکلیف ما این است که با اعمال خودمان ، با گفتار و رفتار خودمان اسلام را ترویج کنیم .

۲. امروز آبروی اسلام ... بسته به اعمال روحانیین است ، روحانیین که مربی انسان ها هستند ، به جای انبیاء نشسته اند .
۳. روحانی باید طوری باشد که مردم وقتی او را دیدند ، به یاد رسول خدا بیفتند .

امام خامنه ای عزیز می فرمایند : جامعه روحانیت ، دین و اخلاق و معنویت را ، با عمل و زبان خود در جامعه بپراکند و همه دل ها را متوجه معنویت و دین و اخلاق کند .
ایشان همچنین می فرمایند : شما روحانیون باید درس اخلاق بگویید ، درس اخلاق سیاسی هم بگویید ، درس اخلاق و معنویت هم بگویید ، تحلیل سیاسی هم بدهید .
امروز تکلیف سنگین دیگری هم بر دوش روحانیت انقلابی و بسیجی است .

آنان باید ایمان به مردم سالاری دینی را در جامعه پررنگ نمایند .

امام خامنه ای عزیز می فرمایند : امروز علاوه بر اینکه باید به مسائل اعتقادی اسلام پرداخت و اعتقاد به اسلام را در ذهن ها و دل ها راسخ نمود ، باید اعتقاد به حاکمیت اسلام را هم راسخ کرد .
امام خمینی ( ره ) در پیام به روحانیت می آورند : باید مراقب بود که تفکر جدایی دین از سیاست ، از لایه های تفکر اهل جمود به طلاب جوان سرایت نکند .
امام خامنه ای ، این حکیم سترگ و عارف عامل می فرمایند : حوزه علمیه ... قاعده نظام جمهوری اسلامی است و همه چیز روی این قاعده بنا شده و دوام خواهد یافت . این قاعده باید محکم باشد . استحکام این قاعده با تضمین سه عنصر اصلی :

- فقه ؛
- تهذیب و اخلاق ؛
- آگاهی سیاسی،
امکان پذیر است .
آن حکیم متاله و ولی فقیه زمان و عارف کامل ، هم‌چنین می فرمایند : هیچ روحانی ای ... نمی تواند نسبت به نظامی که بر اساس اسلام پدید آمده است ... بی تفاوت باشد .
معظم له همچنین می فرمایند : امروز هر روحانی ... به مقتضای تلبس به این لباس ، موظف است از حکومت اسلام و حاکمیت قرآن دفاع کند .
این تکالیف سهمی از تکلیف روحانیت انقلابی و بسیجی است . این تکالیف مهم را آویزه گوش قرار دهیم و با روحیه ای جهادی و انقلابی ، وارد میدان عمل به تکلیف شویم و با پررنگ کردن ارزش های دینی و انقلابی و مبانی انقلاب و خط امام و ولایت ، سدی در برابر تهاجم فرهنگی غرب شویم و خداباوری ، ولایت باوری ، معاد باوری ، حق باوری ، و دین باوری را سکه رایج در جامعه کنیم .

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه