مردم از کمبود پزشک متخصص در علی آباد کتول گِله دارند/ تکمیل باشگاه فرهنگیان شهرستان در انتظار اعتبار 100 میلیاردی

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی از استقرار دستگاه سی تی اسکن 16 اسلایس در بیمارستان بقیه الااعظم (عج) این شهرستان به کمک خیرین خبر داد و گفت: در حال حاضر گله مردم علی آباد کتول، کمبود پزشکان متخصص در این شهرستان است که پیگیر جذب آن هاهستیم تا خدمات مطلوب تری در حوزه بهداشت و درمان به همشهریان ارائه شود.

به گزارش زرین نامه؛ رحمت اله نوروزی در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه استان گلستان با بیان اینکه 95 درصد مراجعاتم بابت اقتصاد و اشتغال است، اظهار کرد:  اجرای پروژه پتروشمی با ظرفیت ایجاد اشتغال برای 5 هزار نفر، سهم بزرگی در رونق اقتصادی و کاهش آمار بیکاری در گلستان خواهد داشت، از این رو در آستانه سفر ریاست محترم جمهور به استان، با جدیت دنبال می شود.

وی با بیان اینکه سیل نقدینگی اقتصاد جامعه را خفه می کند و تاکنون به هر بازاری از جمله طلا، مسکن و خودرو سرازیر شده، آن بازار را خراب کرده، گفت: این نقدینگی باید در حوزه های تولید، صنایع تبدیلی و گردشگری سرمایه گذاری شود تا جامعه را به رشد اقتصادی صحیح برساند.

نوروزی با بیان اینکه 27 سال پیش استان گلستان با پایه ای ضعیف از مازندران جدا شد و تازه دارد کارهای اساسی انجام می شود، اظهار کرد: گلستان 16 محصول استراتژیک دارد که با رونق منطقه آزاد اینچه برون، دروازه ورود به شرق و رشد اقتصادی از این مسیر برای ما باز خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم تکمیل پروژه های سد قره سو، زرین گل و نرماب که سبب رشد 40 درصدی انرژی در استان می شود، گفت: تکمیل این پروژه ها رشد رونق کشاورزی و صنایع تبدیلی را در استان به دنبال دارد، همچون کارخانه ماهوت شمال که امسال هزار هکتار کشت قراردادی پنبه با کشاورزان امضا کرده است.

نوروزی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر شائبه نشست پل روگذر ورودی غربی علی آباد کتول که بهمن ماه سال 1401 به بهره برداری رسید، گفت: این خبر، شایعه ای بیش نیست. پیمانکار پروژه که مقداری از طلبش باقی مانده، به بهانه روکش، مجوز انسداد این پل را برای چند روز گرفت، اما علیرغم انجام کار، مسیر پل را باز نکرد و آن را برای دریافت طلب خود، گرو گرفت که رفتاری نادرست بوده و سبب به خطر افتاده جان هم استانی های عزیزمان می شد. به وی تذکر دادیم و در حال حاضر هم پیگیر دریافت طلبش از مجموعه ی وزارت راه و شهرسازی هستیم.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین با قدردانی از دولت رئیسی در خصوص پیگیری سیاست الگوی کشت، گفت: اگر این طرح در کشور توسط دولت سیزدهم و با همکاری قوه قضاییه اجرایی شود، دستاوردی بزرگ برای دولت آقای رییسی است.

وی همچنین در خصوص پول گندم کشاورزان، افزود: در حال حاضر علی الحساب به ازای هر کیلوگرم گندم تحویلی به مراکز دولتی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به گندم کاران پرداخت شده و به زودی مابقی طلب کشاورزان به حساب آنها واریز می شود.

نوروزی همچنین با اشاره به استقرار دستگاه سی تی اسکن 16 اسلایس در بیمارستان بقیه الااعظم (عج) شهرستان علی آباد کتول به کمک خیرین، گفت: در حال حاضر گله مردم کمبود پزشکان متخصص است که پیگیر افزایش تعداد پزشکان متخصص در این بیمارستان هستیم تا خدمات دهی بهتری به همشهریان ارائه شود.

وی همچنین در خصوص باشگاه فرهنگیان در شهرستان علی آباد که 9 سال از کلنگ زنی آن می گذرد و سال هاست که نیمه کاره مانده است، گفت: با توجه به افزایش هزینه ها، باشگاه به 100 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نیاز دارد که تا کنون مبلغ 15 میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای تاسیسات اخذ شده است.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اینجانب عضو سامانه شفافیت آراء مجلس هستم که مردم می توانند با مراجعه به این سایت، تمام رای های موافق و مخالف بنده در مجلس را از این طریق مشاهده کنند.

انتهای خبر/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه