کابینه «متخصص» و «متعهد» لازمه دولت قوی

عضو هیأت علمی دانشگاه گلستان، لازمه داشتن یک دولت قوی را دارا بودن یک کابینه متخصص و متعهد برشمرد.

مجید صفوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین نامه» اظهار کرد: از رئیس‌جمهور منتخب انتظار داریم کابینه وزرای خود را به گونه‌ای چینش کند که دو شاخصه مهم «تعهد» و «تخصص» را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه مهمترین مسئله پیش‌رو در دولت چهاردهم انتخاب کابینه وزرای ریاست‌جمهوری است، تصریح کرد: نخبگان و جامعه دانشگاهی از رئیس‌جمهور انتظار دارند که خطوط قرمز و ملاحظاتی که از سوی سکان‌دار کشتی انقلاب مطرح شده است را در اولویت خودش قرار دهد.

* دولت چهاردهم اشتباهات دولت عبرت را تکرار نکند

عضو هیأت علمی دانشگاه گلستان با تاکید بر اینکه از دولت چهاردهم انتظار می‌رود که اشتباهات دولت عبرت را تکرار نکنند، خاطرنشان کرد: افرادی که در کابینه دولت انتخاب می‌شوند مباحث فتنه که در گذشته اتفاق افتاد را خط قرمز نظام بدانند.

صفوی با اشاره به اینکه دولت رویکرد عزتمندانه را در اولویت کار خود قرار دهد، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور تاکید داشتند در حوزه سیاست خارجی تعامل با کشورهای مختلف جهان یکی از راهکارهای توسعه کشور می‌دانیم با توجه به اینکه تاریخ ثابت کرده است که اعتماد به دولت‌های غربی نتیجه دلخواه و مطلوبی ندارد.

وی با بیان اینکه آزموده را آزمودن خطاست، گفت: از رئیس‌جمهور انتظار داریم مسیر پیش‌رو را ترسیم کند تا غفلت‌های دولت عبرت را  تکرار نکنیم.

* دولت از ظرفیت نخبگان و توان داخلی اعتماد کند

عضو هیأت علمی دانشگاه گلستان، اولویت اصلی دولت چهاردهم را مسأله اقتصاد برشمرد و گفت: رئیس‌جمهور در حوزه اقتصادی باید از افرادی استفاده کند که واقعا معتقد و باورمند به توانمندی‌های داخلی باشد و به نخبگان و ظرفیت‌های داخلی اعتماد داشته باشند.

صفوی با بیان اینکه فرهنگ یکی از حوزه‌های بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: رئیس‌جمهور باید افرادی را در کابینه معرفی کند که معتقد با مبانی انقلاب اسلامی و شعارهای انقلاب اسلامی باشند و توان اجرا در برنامه هفتم توسعه را داشته باشد.

خبرنگار: سمیرا رجبی

انتهای خبر/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه