آخرین وضعیت پروژه های مهم علی آبادکتول

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، در تازه ترین نشست خود با اصحاب رسانه، از آخرین وضعیت فاز دوم نیروگاه، احداث تله کابین، سد قره سو، جاده مزرعه- بدراق نوری و جاده ابر به عنوان 5 پروژه مهم و درحال اجرای این شهرستان خبر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه؛ رحمت اله نوروزی در نشست با جمعی از اصحاب رسانه با ابراز ناراحتی از شهادت «اسماعیل هنیه» در تهران، اظهار کرد: رژیم غاصب صهیونیستی بارها ثابت کرده که ناقض حقوق بشر است و کشتار انسان ها در هر حالتی برایش عادی است. ان شاء الله به زودی جمهوری اسلامی ایران پاسخ دندان شکنی به این رژیم غاصب داده و وی را از این حرکت کوردلانه پشیمان خواهد کرد.
نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی در ادامه با قدردانی از اقوام و مذاهب مختلف این شهرستان که باری دیگر مسبب حضور وی در مجلس شدند، گفت: برای ادامه این مسیر نیز دست نیاز به سوی همه نخبگان دلسوز که به دنبال تحقق ایرانی آباد هستند، دراز می کنم تا ما را با ارائه ایده ها و پیشنهادات خود در پیشبرد اهداف، یاری کنند.

فاز دوم نیروگاه آذرخش
نوروزی در بخش دیگر این نشست، با اشاره به پروژه های در حال اجرای این شهرستان، گفت: اجرای فاز دوم نیروگاه آذرخش یکی از پروژه های بسیار مهم شهرستان است که می تواند بخشی از مشکل ناترازی برق را در کشور و استان حل کند. ما نیز از این جهت پیگیر حل گره های احتمالی پروژه تا زمان بهره بردای از آن هستیم.
وی با اشاره به اعتبار 430 میلیون یورویی این پروژه، اظهار کرد: شرکت مپتا برای اجرای فاز دوم پروژه، در نیروگاه مستقر شده و باید در بازه زمانی 3 تا 5 سال آن را به بهره برداری برساند.
نوروزی همچنین از حل موضوع ماده 4 در خصوص تولید برق نیروگاه آذرخش خبر داد و افزود: امکان فروش برق تولیدی این نیروگاه به صنایع و کارخانجات، بعد از بهره برداری فاز دوم، فراهم شده است.

سد قره سو 
نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت پروژه سد قرسو- زرین گل هم اینگونه توضیح داد: مصوبه دریافت تسهیلات 92/5 میلیون یوریی از بانک توسعه اسلامی جده عربستان در زمان دولت شهید دکتر رئیسی اخذ شد که در این خصوص زحمات آقای خاندوزی وزیر محترم اقتصاد و دارایی را نباید نادیده بگیریم.
نوروزی با تاکید بر اثر مثبت این پروژه در افزایش راندمان، گفت: پیمانکار این پروژه، شرکت کیسون تعیین و مقدمات کار برای اجرایی شدن آن فراهم شده است.

تله کابین
وی به پروژه تله کابین در جنگل کبودوال به عنوان دیگر پروژه مهم این شهرستان هم پرداخت و گفت: امروزه گردشکری یکی از شاخه های مهم در حوزه اقتصاد شناخته می شود چرا که زودبازده است. علی آبادکتول نیز با موقعیت جغرافیایی خاص خود، می تواند به یکی از مقاصد گردشگری کشور تبدیل و کاهش آمار بیکاری و رونق اقتصادی را برای شهروندانش به ارمغان آورد.
نوروزی با بیان اینکه مجوزهای لازم برای اجرای پروژه تله کابین اخذ شده و مابقی کارها از جمله جذب و قرارداد با سرمایه گذار به عهده شهرداری و شورای شهر است، ادامه داد: اجرای پروژه تله کابین در علی آبادکتول نیز با همین هدف در حال پیگیری است که در صورت بهره برداری، می تواند به جذب بیشتر گردشگران و رونق اقتصاد شهرستان کمک کند.

جاده ابر
وی همچنین درباره پروژه جاده علی آبادکتول به شاهرود (جاده ابر)، با بیان اینکه این جاده به عنوان کریدور بین‌المللی شناخته خواهد شد و علاوه بر صرفه‌جویی در وقت، سبب صرفه‌جویی در سوخت نیز می شود، اظهار کرد: اعتبار این پروژه در زمان ریاست مرحوم رستم قاسمی بر وزارت راه و شهرسازی و همکاری آقای زنگانه استاندار محترم گلستان تخصیص یافت. ادامه پروژه نیز به هماهنگی با سازمان محیط زیست و وزارت میراث فرهنگی نیاز داشت که به تازگی دیداری با آقای ضرغامی و سلاجقه داشتیم که نگاه هر دوی آن ها مثبت بود.

جاده مزرعه کتول- بدراق نوری
نوروزی به پروژه جاده مزرعه کتول به بدراق نوری گریزی هم زد و افزود: مجوز این پروژه را سال ۹۲ گرفتیم. مسیر رفت آن پیش از این احداث و مسیر برگشت نیز در حال اجرا است که با بهره برداری از آن، دسترسی به محور آق قلا – گنبدکاووس کامل شده و علاوه بر تسهیل رفت و آمد مسافران، کاهش آمار تصادفات، از آن می توان به عنوان یک جاده ترانزیتی استفاده کرد.
نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی در پایان به تاکید بر اهمیت رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی، همکاری اصحاب رسانه برای انتقال دستاوردهای نظام اسلامی به مردم و بیان نقطه نظرات خود به مسئولین در کنار نقد منصفانه آن ها را برای رشد و پیشرفت بیشتر استان و شهرستان، خواستار شد.
خبرنگار: نرگس تجری
انتهای خبر/
 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه