آخرین وضعیت پتروشیمی گلستان

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تشریح آخرین جزئیات پروژه پتروشیمی گلستان گفت: راه‌اندازی این پروژه علاوه بر اشتغال‌زایی بالا، بخش عظیمی از مشکلات اقتصادی استان را حل می‌کند.

به گزارش زرین نامه به نقل از گلستان ما؛ رمضانعلی سنگدوینی گفت: تلاش‌های زیادی در سه قوه برای گره‌گشایی از پروژه پتروشیمی صورت‌ گرفته است، عملیاتی‌ شدن پروژه عظیم پتروشیمی و بهره‌برداری آن، از آرزوهای دیرینه مردم گلستان به‌ویژه سهامداران است.

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گره پروژه پتروشیمی گلستان پس از حدود ۱۸ سال بلاتکلیفی با ورود دستگاه قضا در سطح ملی و استان گلستان باز شد، ادامه داد: با پیگیری مسئولان استانی، موانع این پروژه رفع شد و پس از تصویب در هیأت دولت، بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی کشور برای سرمایه‌گذاری به استان اعلام آمادگی کرد.

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برای رفع موانع پروژه پتروشیمی گلستان، سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه پای‌کار آمدند و در نهایت یک ماه و نیم گذشته پیمانکار پروژه پتروشیمی گلستان انتخاب شد و امروز نیز به همراه استاندار دیداری با آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در گلستان خواهیم داشت تا در این‌ خصوص گفتگو کنیم.

سنگدوینی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم قصه پرغصه پتروشیمی گلستان را به نگارش دربیاوریم یک کتاب ۵۰۰ صفحه‌ای می‌شود، تصریح کرد: با عزم مسئولان، پتروشیمی گلستان دوباره زنده شده و باید عملیات اجرایی آن هر چه زودتر آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه وزیر نفت قول داد پروژه پتروشیمی گلستان در بازه ۳۶ ماهه به بهره‌برداری برسد، گفت: پیمانکار این پروژه تیرماه انتخاب شد، حجم سرمایه‌گذاری پتروشیمی گلستان ۴۰۰ هزار میلیارد ریال است و اشتغال زیادی ایجاد می‌کند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی پتروشیمی گلستان را یکی از تأکیدات نماینده ولی‌فقیه در استان برشمرد و ابراز امیدواری کرد؛ با همت دولت چهاردهم و وزیر نفت این پروژه هر چه زودتر عملیاتی شود.

سنگدوینی متذکر شد: بنده به‌واسطه بلاتکلیفی پروژه پتروشیمی گلستان در این سال‌ها از مردم به‌ویژه سهامداران عذرخواهی می‌کنم؛ اما معتقدم مدیرانی هم که مردم را این همه‌سال بلاتکلیف گذاشتند باید از سهامداران عذرخواهی کنند.

انتهای خبر/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه