جان باختن 4 نفر در گلستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان با اشاره به ضرورت رعایت موارد ایمنی حین طبیعت‌گردی و حضور در آبشارهای گلستان گفت: امسال چهار نفر بر اثر سقوط از آبشارهای گلستان جان باختند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه قاسم غریب آبادی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲ فقره سقوط از ارتفاع در آبشارهای گلستان به جمعیت هلال‌احمر استان گزارش شده که در این سوانح ۱۴ گردشگر مصدوم شده‌اند.

مدیر جمعیت هلال‌احمر استان گلستان افزود: از مصدومان حوادث اخیر در آبشارهای گلستان ۹ نفر به‌صورت سرپایی مداوا شده و ۵ نفر به مراکز درمانی استان منتقل شدند.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴ نفر بر اثر سقوط از آبشارهای لوه شهرستان مینودشت، شیرآباد شهرخان ببین و بادولنگ شهرستان رامیان جان خود را از دست دادند.

غریب آبادی ادامه داد: آبشار شیرآباد خان ببین و لوه به ترتیب با ۸ و ۵ حادثه بیشترین آمار حوادث را به خود اختصاص دادند.
 مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان تأکید کرد: اگر فضا برای شناکردن و شیرجه‌زدن در آبشارها مساعد باشد متولیان از جمله شهرداری‌های گالیکش و خان ببین تدابیر لازم را برای آن پیش‌بینی می‌کردند؛ لذا ضرورت دارد تا گردشگران به تذکرات داده شده در خصوص منع شنا در این مناطق توجه کند.

وی افزود: کاهش خسارت جانی ناشی حوادثی مانند گم‌شدگی در نقاط جنگلی و کوهستانی، سقوط از ارتفاع و آبشارها و غرق‌شدگی در آب‌بندان نیازمند افزایش آگاهی‌بخشی جامعه با کارهای آموزشی در رسانه‌هاست تا شاهد کاهش این حوادث باشیم.

غریب آبادی گفت: گاهی اوقات شور و هیجان شناکردن در شناگاه‌های طبیعی در کنار بی‌احتیاطی، نداشتن شناخت از وضعیت آبشارها و بی‌توجهی به رعایت قوانین و مقررات ایمنی، خوشی این سرگرمی جذاب را به کابوسی دردناک برای خانواده‌ها تبدیل می‌کند.

منبع: ایسنا