متخلفان قارچ ترافل در دام قانون+ تصاویر

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان علی آبادکتول از دستگیری متخلفین و جمع آوری کنندگان قارچ ترافل در جنگل های این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه؛ محسن دروکی اظهار کرد: در پی عملیات غافلگیرانه مامورین یگان حفاظت واحد زرین گل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان علی آبادکتول، این متخلفین، حین جمع آوری قارچ ترافل دستگیر شدند.
وی با بیان اینکه 5  قلاده سگ نژاد ژرمن و ادوات جرم نیز از این متخلفین ضبط و به اداره منابع طبیعی شهرستان منتقل شد، افزود: متخلفین این پرونده نیز برای سیر مراحل قانونی و قضایی به کلانتری ۱۱ انتظامی شهرستان تحویل داده شدند.
دروکی درباره علت ممنوعیت برداشت این نوع قارچ از جنگل ها گفت: برداشت قارچ ترافل به صورت جدی به جنگل‌ها و مراتع صدمه می‌زند و در برخی موارد باعث آفات و بیماری‌ها می شود. 
وی با بیان اینکه این نوع قارچ در پای درختان رشد می کند، تصریح کرد: قارچ ترافل بخشی از زنجیره غذایی جنگل است و برداشت آن با چنگک و بیلچه که توسط سودجویان انجام می شود، علاوه بر تخریب خاک جنگل و خشکاندن درختان، سبب از بین رفتن نسل این قارچ ارزشمند نیز می شود.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان علی آبادکتول گفت: در همین راستا سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، برداشت این نوع قارچ را که ارزش بالایی دارد، ممنوع کرده و با متخلفان بر اساس قانون برخورد می‌شود.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه