اکبری: پیکان وانت با 9 سرنشین به داخل دره توسکستان سقوط کرد

زرین نامه: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: یک دستگاه پیکان وانت با 9 نفر سرنشین در محور توسکستان، داخل دره‌ای سقوط کرد.



به گزارش زرین نامه، مجتبی اکبری بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از گروه‌های امداد و نجات هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: پس از اطلاع از این حادثه هفت آمبولانس و یک دستگاه خودروی کمکی به منطقه اعزام شد تا عملیات امداد و نجات انجام شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه این حادثه تلفات انسانی در برنداشت و همه سرنشینان مصدوم به مراکز درمانی استان اعزام شدند.

بارندگی و لیز بودن جاده‌ها مسیرها را حادثه‌خیزتر کرده است

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان، دلیل این حادثه را سرعت زیاد، خواب‌آلودگی، لیز بودن جاده و انحراف به چپ خودرو اعلام کرد.

اکبری خاطرنشان کرد: در چند روز اخیر به دلیل بارندگی‌های ممتد در مسیرهای عبوری، فقدان توجه به مقررات ایمنی و سرعت غیرمجاز موجب شده تا رانندگان در این مسیرهای عبوری دچار مشکل و گاهی نیز حادثه شوند.

مصدومیت بیش از 650 نفر از مسافران نوروزی در مسیرهای تردد بین شهری

رئیس کارگروه امداد و نجات ذیل شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به تعداد مصدومان نوروزی از ابتدای طرح امداد و نجات نوروزی تاکنون افزود: از بیستم اسفندماه سال گذشته، زمان آغاز اجرای طرح امداد و نجات نوروزی در استان تا روز یازدهم فروردین‌ماه سال جاری، تعداد 664 نفر در مسیرهای ارتباطی استان مصدوم شده‌اند.

وی اضافه کرد: عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان طی مدت یاد شده به تعداد یک هزار و 377 مورد رسیده است.

انتقال بیش از 900 نفر از مردمان جاده‌ای به مراکز درمانی گلستان

وی تصریح کرد: 928 نفر نیز طی این مدت با کمک جمعیت هلال احمر و مرکز امداد و فوریت‌های پزشکی استان به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

رئیس کارگروه امداد و نجات ذیل شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان یادآور شد: 5 هزار و 876 نفر از مسافران نوروزی در این مدت، شخصاً به مراکز درمانی سطح استان مراجعه کرده‌اند.

اکبری با اشاره به اسکان اضطراری برخی از خانواده‎های مصدومان در محل حادثه یا اماکن بی‌خطر اذعان داشت: 80 مورد اسکان اضطراری توسط جمعیت هلال احمر استان، طی این مدت زمانی انجام گرفته است.

مراجعه بیش از یک میلیون خانوار مسافر نوروزی به ایستگاه‌های هلال‌احمر گلستان

رئیس کارگروه امداد و نجات ذیل شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با تأکید بر حضور شبانه‌روزی نیروهای هلال احمر در مکان‌های پیش‌بینی شده خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد یک میلیون و 122 هزار و 400 خانوار برای راهنمایی به ایستگاه‌های هلال احمر استان مراجعه کرده‌اند.

اکبری اذعان داشت: نیروهای این اداره‌کل بر مبنای اطلاعات قبلی و آموزش‌های ارائه شده، سعی کرده‌اند بهترین نوع همکاری را با مسافران برای عزیمت بیشتر در استان به عمل آورند.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم ضمن معرفی استان تمهیداتی به عمل آید تا مدت ماندگاری مسافران نوروزی در استان افزایش یابد.

توزیع بیش از یک میلیون پیام‌برگ بین مسافران نوروزی در گلستان

این مسئول گلستانی با اشاره به توزیع بروشورهای راهنمایی بین مسافران این ایام گفت: تاکنون یک میلیون و 339هزار و 120 عدد پیام‌برگ بین مسافران نوروزی به استان توزیع شده است.

اکبری تصریح کرد: 10 هزار و 951 نفر نیز طی این مدت از خیمه‌های برپا شده نماز، برای انجام فرایض دینی بهره برده‌اند.

«استقبال ایمن از بهار»، طرح ویژه تعطیلات نوروزی بوده و همه دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان‌های تابعه موظف به اجرای آن هستند.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد./فارس