5 میلیون ایرانی سال تحویل را در امامزاده ها گذراندند

زرین نامه: مدیر کل دفتر ریاست،روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هنگام تحویل سال در ۲۲۰۰ امامزاده سراسر کشور حاضر بودند.

به گزارش زرین نامه؛ به نقل از روابط عمومی وامور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه حسن ربیعی در گفت‌و‌گویی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف برای سومین سال متوالی با اجرای طرح آرامش بهاری در 2200 امامزاده کشور برای ترویج گردشگری مذهبی در تلاش است، اظهار داشت: طرح آرامش بهاری در امامزاده‌هایی اجرا می‌شود که در قالب این طرح برنامه‌هافرهنگی‌، آئینی و مذهبی برای مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در نوروز امسال خیمه‌های معرفت در سطح امامزاده‌ها برگزار شده است که در هر امامزاده 5 تا 7 روحانی به مردم در حوزه‌های دینی، خانوادگی و امور مربوط به کودکان مشاوره ارائه می‌دهند.

مدیر کل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف با اشاره به اینکه خدام، هیئت امنای امامزاد‌ه‌ها و کارکنان سازمان اوقاف از 29 اسفند تا 15 فروردین آماده باش هستند، گفت: در این ایام تلاش‌ها بر ارائه خدمات به مسافران نوروزی امامزاده‌ها و استفاده از زائرسرای امامزاده‌ها متمرکز است.

ربیعی عنوان کرد: در طول این ایام غرفه‌های مشاوره وقف در امامزاده‌ها برگزار شده است که بر این اساس از تاریخ اول فروردین لغایت ششم فروردین 25 وقف با نیت‌های متفاوت صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه در هنگام تحویل سال نو 5 میلیون و 500 هزار نفر از مردم در 2200 امامزاده سراسر کشور حاضر بودند، گفت: بیش از 5 میلیون نفر از هموطنان تحویل سال را در امامزاده‌های سراسر کشور سپری کردند که این آمار جدا از آمار حضور مردم در حرم امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه (س)، حرم شاه چراغ (ع) و حرم حضرت عبدالظیم حسنی (ع) است.

مدیر کل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف ادامه داد: در ایام فاطمیه برنامه‌های مذهبی مختلفی در سطح امامزاده‌های کشور برگزار شد و برای 12 فروردین و 13 فروردین نیز آماده استقبال از هموطنان در امامزاده‌ها هستیم.