نوروزی: استاندارد گلستان بر شهربازی‌ها در نوروز نظارت دارد

زرین نامه: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان گفت: نظارت استاندارد گلستان بر تجهیزات شهربازی‌ها در ایام نوروز نیز ادامه داشت.



به گزارش زرین نامه به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان، رضا نوروزی اظهار داشت: در آستانه سال جدید و پیش از شروع تعطیلات نوروزی تیم بازرسی استاندارد به سرپرستی کارشناس برق و مکانیک این اداره کل از شهربازی‌های گرگان و بندرترکمن بازدید کرد که طی این بازرسی‌ها از فعالیت 10 وسیله بازرسی شده به دلیل نداشتن گواهینامه ایمنی از شرکت‌های بازرسی، جلوگیری به عمل آمد.

وی افزود: طی بازرسی‌های کارشناس استاندارد گلستان در ایام نوروز، دو شهربازی جدیدالاحداث در شهرستان‌های قرق و آزادشهر مورد بازدید قرار گرفت که 9 وسیله بازی شامل کشتی، قصر بادی، قطار برقی، هواپیما، تاب و استخر توپ در این شهربازی‌ها مغایر با استاندارد شناسایی شد.

دبیر شورای استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان اذعان داشت: مالکان این وسایل و شهربازی‌ها پس از ارائه درخواست رفع نقص متعهد شدند ضمن عدم استفاده از این تجهیزات نسبت به درخواست بازرسی و رفع نقص اقدام کنند.

نوروزی خاطرنشان کرد: با توجه به اجباری بودن استاندارد تجهیزات شهربازی و زمین‌های بازی، تمام دارندگان این وسایل باید قبل از بهره‌برداری از تجهیزات فوق و پس از انجام بازرسی توسط شرکت‌های بازرسی فنی تایید صلاحیت شده توسط سازمان ملی استاندارد ایران و رفع نواقص احتمالی، مجوز بهره‌برداری را از اداره کل استاندارد دریافت کنند.

وی تصریح کرد: با مالکان متخلف مطابق مقررات سازمان ملی استاندارد برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و در این رابطه هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی متولی امر و شهرداری‌ها صورت پذیرفته است.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه