سوگواره یاس نبوی در 26 بقعه گلستان برگزار می‎شود

زرین نامه: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از برگزاری سوگواره یاس نبوی در 26 بقعه گلستان همزمان با ایام فاطمیه خبر داد.



به گزارش زرین نامه، حجت‎الاسلام حسن دارابی صبح امروز در نشست با روسای ادارات اوقاف و امور خیریه گلستان ضمن تسلیت ایام شهادت دخت نبی اکرم (ص) اظهار داشت: طرح سوگواره یاس نبوی همزمان با سراسر کشور به صورت ویژه در بقاع شاخص استان برگزار می‎شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید فاطمیه را عاشورایی برگزار کنیم، متذکر شد: حضرت فاطمه (س) نزد مسلمانان به عنوان برترین بانوی جهان در تمام اعصار و قرون بوده است و فاطمیه فرصت مناسبی برای انتقال معارف دینی، شناخت خصلت‎های بانوی دوعالم، گسترش باورهای دینی و افزایش بصیرت عمومی در دفاع از ولایت است.

برنامه‎های متنوع سوگواره یاس نبوی در گلستان

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان در خصوص برنامه‎های سوگواره یاس نبوی در سطح استان تصریح کرد: مراسم دسته‎روی عزاداران، سینه‎زنی، اطعام دهی، سخنرانی، مداحی، برگزاری مسابقات فرهنگی، قرائت خطبه حضرت زهرا (س)، توزیع کتاب و بروشور، برگزاری نمایشگاه، برپایی خیمه‎های معرفت از جمله برنامه‎های سوگواره یاس نبوی است.

دارابی با بیان اینکه چهارمین سوگواره یاس نبوی همزمان با سراسر کشور در گلستان برگزار می‎شود، افزود: در خیمه‎های معرفت، تبلیغ به شیوه نوین یکی از برنامه‎های اوقاف است به طوری که در کنار پاسخگویی به سوالات شرعی و شبهات دینی، کار با کودک در غرفه‎های قرآن بخوانید و جایزه بگیرید همچنین نقاشی بکشید و جایزه بگیرید تعبیه شده است.

وی اضافه کرد: در غرفه نقاشی تلاش شده تا بچه‎ها بر اساس نامگذاری شعار سال، تجسمات فکری خود را روی کاغذ به تصویر بکشند.

در راستای غنی‎سازی برنامه‎های فرهنگی پذیرای انتقادات سازنده هستیم

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه در راستای غنی‎سازی و ارتقاء برنامه‎های فرهنگی پذیرای انتقادات سازنده هستیم، گفت: یقینا برطرف کردن نقایص موجود منجر به اعتلای کارها و برنامه ها خواهد شد./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه