شناخت زوایای ناشناخته تاریخ تشیع مانع ورود خرافات به دین است

زرین نامه: فرماندار علی آباد کتول گفت: هیئات مذهبی باید با شناسایی زوایای ناشناخته تاریخ تشیع، مانع ورود خرافات و تحریف اسلام شوند.

به گزارش خبرنگار زرین نامه علی اکبر کی پور امروز در گردهمایی هیئات مذهبی و امناء مساجد به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) و به همت سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان علی آباد کتول، با اشاره به دو جهل قدیم و جدید در تاریخ تشیع، بیان داشت: در جهل قدیم خرافاتی نظیر قمه زنی  و در جهل جدید نوع و محتوای برخی مداحی ها فرهنگ شیعی را تهدید می کند که باید هیات های مذهبی به آن دقت کنند.

وی اظهار داشت: فرهنگ ائمه (ع) بسیار غنی و شهادت بخشی از آن می باشد که برای پیشرفت جامعه اسلامی باید برای ترویج کامل این فرهنگ تلاش کنیم.

کی پور با تاکید بر حفظ عصمت ائمه در مداحی ها و سخنرانی ها تصریح کرد: حضرت ابوالفضل (ع) مصداق کامل ولایتمداری و ایثار بود که در مداحی ها و سخنرانی ها باید علاوه بر تشریح ظاهری ایشان، مصداق ها و ویژگی های شخصیتی حضرت ابوالفضل نیز برای مردم ذکر می شود.

فرماندار علی آباد کتول ادامه داد: حضرت ابوالفضل (ع) علیرغم توانایی و قدرت شمشیر زنی در شهادت حضرت امیرالمومنین (ع)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) خشم خود را فرو خورد و در روز عاشورا، تا زمانی که از امام حسین (ع) اذن جنگ ندادند، به میدان جنگ نرفت.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد:در زمان طاغوت مبارزه با برگزاری مراسمات مذهبی و عزاداری ائمه (ع) زمانی شدت گرفت که این مراسمات موجب روشنگری و بصیرت مردم جامعه شد.

وی عامل اصلی ضربه به اسلام را استفاده از نام اسلام بر علیه اسلام دانسته و افزود: یک زمان برخی مردم با زبان و دست خود موجب رنجش و محصور ماندن ائمه شدند که باید مراقب باشیم امروز ما با عشق خود موجب این امر نشویم.

کی پور اذعان داشت: شهرستان علی آباد کتول به دلیل موقعیت جغرافیایی که در مسیر اصلی رفت و آمد مسافران قرار دارد،افراد زیادی با فرهنگ ها و مذاهب مختلف از این مسیر عبور می کنند که این مسئله اهمیت فضا سازی مذهبی در ایام شهادت و ولادت ائمه را برای ترویج فرهنگ اسلامی چند برابر می کند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه