تحریم‌ها کمترین آسیب را در سطح بهداشت و درمان داشته است

زرین نامه: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تحریم‌ها کمترین آسیب را در سطح بهداشت و درمان داشته است.



به گزارش زرین نامه، تقی ریاحی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: سرعت تغییرات بخش سلامت بیشتر از حدی است که با توجه به تحولاتی که با آن مواجه‎ایم بتوان پاسخگوی مطالبات مردم باشیم.

وی با تاکید بر اینکه رفتار بیماری‎ها در کشور عوض شده است،ادامه داد: بیماری‎های غیرواگیر و فشار خون که به عنوان شعار بهداشت جهانی نامگذاری شده از جمله آسیب‎هایی است که سلامت بشر را تهدید می‎کند.

موضوع سلامت فقط در بیماری جسمی نیست

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه موضوع سلامت فقط در بیماری جسمی خلاصه نمی‎شود، متذکر شد: بیماری‎های روانی، امنیت و رفاه با گسترش مفهوم سلامت، مطالباتی را از سوی مردم به وجود آورده است.

ریاحی در خصوص اینکه پیشرفت فناوری در شیوه‎های تشخیص و درمان تغییر کرده است، خاطرنشان کرد: سرعت مطالبات به حدی رسیده که با 20 سال تحولات به خصوص 10 سال اخیر و سفرهای هیئت دولت به استان‎ها در تکمیل پروژه‎ها باید تلاش کنیم تا طعم سلامت را به مردم استان هدیه کنیم.

وی بیان کرد: اگر خود را با مطالبات مردم مقایسه کنیم همچنان در حوزه سلامت با وجود پیشرفت‎های حاصله عقب هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه نظام سلامت، برآورده کردن حداقل نیازهای مردم را که به حق هستند پذیرفته، افزود: تکریم و احترام به مردم در نقشه علمی سلامت به درستی دیده شده و در دستور کار قرار دارد.

ریاحی افزود: واقعیت‎های اجتماعی، بومی و منطقه‎ای باید در کنار شیوه‎های عملکرد زیبا که در برنامه ترسیم شده است قابل فهم و اجرا در سطح منطقه باشد.

وی با اشاره به اینکه تحریم، کمترین آسیب را در سطح بهداشت و درمان داشته است، گفت: مشکلات استان به جوانی بدنه آن و عدم برخورداری از دهه‎های قبل برمی‎گردد که این مشکلات را باید شناسایی و مرتفع کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: بدنه خدوم نظام سلامت باید از همه ظرفیت‎ها و بستری که در 20 سال گذشته فراهم شده به خوبی استفاده کند./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه