ورزش نکردن خطرناک‌تر از سیگار کشیدن!

زرین نامه: انجام ورزش از بسیاری بیماری‌ها جلوگیری می‌کند و درصد زیادی باعث کاهش ابتلا به سرطان و بیماری‌های خطرناک می‌شود.

به گزارش زرین نامه، محققان دانشگاه هاروارد دریافتند که نیمی از مردم زمین زندگی ساکنی دارند و این کمبود فعالیت خطر ابتلا به بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.

دکتر مین لی و گروه تحقیقاتی‌اش در دانشگاه هاروارد، تاثیرات زندگی ساکن را دقیق‌تر بررسی کردند. در حقیقت، خطر فراگیرتر شدن بیماری‌های شایع همچون سرطان، بیماری‌های قلبی – عروقی و دیابت نوع دو به میزان فعالیت فیزیکی بستگی دارد و نیمی از ساکنان زمین فعالیت کمی دارند.

فعالیت نداشتن بدین معناست که فرد در هفته‌ کمتر از ۱۵۰ دقیقه فعالیت داشته باشد این میزان حداقل زمانی است که برای سلامتی توصیه شده است.

تجزیه و تحلیل‌های زیاد نشان داده‌اند که نداشتن فعالیت فیزیکی باعث شش درصد افزایش خطر بیماری‌های قلبی – عروقی بیا هفت درصد افزایش خطر دیابت نوع دو با ۱۰ درصد افزایش خطر سرطان سینه، ۱۰ درصد افزایش خطر سرطان روده می‌شود. با انجام ورزش و داشتن فعالیت فیزیکی مداوم از چهارصد هزار مورد مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی – عروقی جلوگیری می‌شود.

میزان مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی – عروقی در آمار سال ۲۰۰۸ ، ۷.۲۵ میلیون نفر گزارش شده است. همچنین در این آمارها نشان داده شده است که ۵.۳ میلیون مرگ بر اثر نداشتن فعالیت فیزیکی بوده است، در حالی که پنج میلیون مرگ بر اثر استفاده از دخانیات بوده است.

این آمارها نشان می‌دهد که نداشتن فعالیت فیزیکی حتی خطرناک تر از سیگار کشیدن است.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه