خلیج گرگان فرصتی مناسب برای آبزی‎پروری/ گردشگری دریایی احیا شود

زرین نامه: مدیرکل شیلات گلستان گفت: خلیج گرگان یکی از فرصت‎های خوب و مناسب در زمینه آبزی‎پروری است.



به گزارش زرین نامه: علی‎اکبر پاسندی ظهر امروز در نخستین جلسه شورای توسعه و برنامه‎ریزی استان در سال 1392 اظهار داشت: برای عملیاتی کردن چشم‎انداز در حوزه شیلات 14 محور پیش‎بینی شده است که برای عملیاتی کردن آن اقداماتی صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه تخصیص اعتبار برای برگزاری دوره‎های آموزشی، انتقال آب دریا به کانال سایت میگو، ایجاد زیستگاه‎های مصنوعی و آب‌بندان برای تکثیر ماهی، انتقال آب از سد وشمگیر به آلاگل، احداث و ایجاد تاسیسات زیربنایی سایت گمیشان موانعی وجود دارد که امیدواریم برطرف شود.

36 میلیارد تومان درآمد خالص محصول میگوی گلستان صادرات است

مدیرکل شیلات گلستان با تاکید بر اینکه گردشگری دریایی باید احیا شود، متذکر شد: نداشتن گردشگری دریایی یک نقیصه است که اگر احیا شود حرکت خوبی در استان خواهد بود.

پاسندی بر لزوم افزایش تولید در استان تاکید کرد و افزود: ماحصل افزایش تولید به افزایش درآمد استان خواهد انجامید.

وی یادآور شد: میزان درآمد ناخالص داخلی در بخش شیلات در سال 1390 حدود 444 میلیارد تومان و در سال گذشته 96 میلیارد بوده است.

پاسندی با بیان اینکه 36 میلیارد تومان درآمد خالص محصول میگوی استان به کشورهای دبی، اسپانیا و بازارهای داخلی ارسال شده است، ابراز داشت: در سال 1391 حدود 135 تن میگو صادر شده است که فرصتی برای صادرات غیرنفتی بود که در میزان درآمد و اقتصاد استان نقش قابل توجهی داشت.

پرورش ماهیان خاویاری در گلستان به خوبی پیش می‎رود/ کاهش ماهیان استخوانی در دریا

مدیرکل شیلات گلستان در خصوص اسناد عملیاتی افزایش درآمد سرانه و چشم‎انداز استان اذعان کرد: این اسناد در چهار گروه و در دو بخش آبزی‎پروری و صید و صیادی ساماندهی شده است و مبنای ما نیز بر پرورش و تکثیر ماهی همچنین صید و صیادی بوده است.

پاسندی با بیان اینکه پرورش ماهیان خاویاری در استان به خوبی پیش می‎رود، متذکر شد: تکثیر ماهیان دریایی از جمله زالو نیز اثربخش است.

وی از کاهش ماهیان استخوانی که از جمله آبزیان ارزشمند در دریا محسوب می‎شوند به دلیل صید صیادان از این نوع ماهی ابراز نگرانی کرد.

36 تعاونی صید و صیادی در گلستان وجود دارد

مدیرکل شیلات گلستان با بیان اینکه در سند ارزش افزوده شیلات استان 21 مورد تهدید و ضعف شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: 17 مورد نیز تهدید بیرونی بوده است که بر این اساس پیشنهاداتی ارائه شده است.

پاسندی با اشاره به اینکه 36 تعاونی صید و صیادی در استان وجود دارد، اظهار داشت: در این شرکت‎ها 252 نفر مشغول به فعالیت هستند./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه