هنر مقاومت باید انگیزه ایستادگی در برابر زورگویان را تقویت کند/ منشور سینمای دفاع مقدس تدوین شده‌است

زرین نامه: رئیس سازمان بسیج مستضعفین از تدوین و تنظیم منشور سینمای دفاع مقدس خبر داد و گفت: این منشور پس از تکمیل می‌تواند چراغ راه سینماگران باشد.
 
 
 

به گزارش زرین نامه به نقل از فارس، سردار محمدرضا نقدی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دست‌اندرکاران جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت این جشنواره بزرگ را با موفقیت به پایان رساندند.
 
وی با بیان اینکه جنگ ما پایان نیافته است و در تمام این سال‌ها استمرار و ادامه دارد، عنوان کرد: شاهد جلوه‌های خشن‌تر و سخت‌تری از جنگ در عرصه سیاسی و اقتصادی هستیم.
 
نفدی تصریح کرد: خطوط مقدم از مرزهای جمهوری اسلامی منتقل شده و به سایر سرزمین‌های مسلمانان در پاکستان، افغانستان و ... رفته است و آنها پاره تن ما هستند.
 
وی افزود: ما نیازمند تقویت روحیه برای ایستادگی و مقاومت هستیم و پیکره اصلی سینمای مقاومت باید همین باشد، توازن در جنگ نابرابر با انگیزه، روحیه و ایمان ایجاد می‌شود.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: هنر مقاومت هنری است که باید انگیزه را تقویت کند و برای فردی که می‌خواهد در برابر زورگویان ایستادگی کند، امیدبحش باشد.
 
نقدی گفت: ما حق نداریم، روحیه مظلومان را تخریب و امید آنها را به یاس تبدیل کنیم و آنها را از سرنوشت خطرناک بترسانیم.
 
وی افزود: فیلم‌های دفاع مقدس ما باید به گونه‌ای باشد که مخاطب احساس داشته باشد که باید در مقابل ظلم ایستادگی کند و مقاومت خود را ادامه دهد نه اینکه این فیلم‌ها مأیوس کننده باشد.
 
وی با اشاره به عدم حضور فیلم "یه حبه قند" در اسکار تصریح کرد: اسکار گزینشی عمل می‌کند و حضور ما در این برنامه فقط به آنها مشروعیت می‌بخشد.
 
نقدی اذعان داشت: دست خونین حاکمان آن کشور را در دستکش طلایی در پشت اسکار و این جشنواره می‌بینم که می‌خواهند به هنرمندانی که خواسته‌های آنها را عملی می‌کنند، اعتبار ببخشند.
 
وی با اشاره به اهانت به ساحت نبی اکرم (ص) تصریح کرد: دشمنان به مقدس‌ترین مقدسات بشریت توهین کردند و بر آن اصرار می‌کنند و فرانسوی‌ها حتی اجازه تظاهرات به مردم را ندادند که با شعار و حرف خود این توهین را محکوم کنند.
 
نقدی گفت: جشنواره‌های ما روزبه‌روز قوی‌تر می‌شود و جایگاه خود را در بین فیلمسازان پیدا می‌کند و ما باید به جشنواره‌های خودمان اعتبار بدهیم.
 
وی بر به تصویر کشیدن زیبایی های دوران دفاع مقدس تأکید کرد و افزود: ما با نقد مخالف نیستیم و از نقد استقبال می‌کنیم.
 
نقدی از تدوین و تنظیم منشور سینمای دفاع مقدس خبر داد و گفت: این منشور هنوز ناپخته است اما می‌تواند در صورت تکمیل چراغ راه سینماگران باشد و میثاق‌نامه‌ای بین ما و سینماگران طی ماه‌های آینده در سال جاری تنظیم می‌شود.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: سینماگران نباید آثاری را تولید کند که دل خانواده شهدا و جانبازان را به درد آورد.
 
نقدی تصریح کرد: زمانی که انقلاب به پیروزی رسید، تهدیدات زیادی علیه نظام صورت گرفت و نیروهای بسیاری از قشرهای مختلف با فرمان امام خمینی (ره) احساس تکلیف کردند و لباس رزم پوشیدند و امروز نمی‌توان به آنها گفت که شما کنار بمانید و در صحنه های مختلف حضور پیدا نکنید.

اخبار بیشتر

آرشیو
نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه