جانبازان بالای ۲۰ درصد و ایثارگران تا سقف ۶۰ میلیون وام مسکن می گیرند

زرین نامه: قادری از اختصاص بودجه برای صدهزار نفر از ایثارگران و جانبازان بالای ۲۰ درصد به منظور ساخت یا خرید مسکن در سال ۹۲ خبر داد.

به گزارش زرین نامه؛ جعفر قادری، سخنگوی کمیسیون تلفیق در نشست خبری در حاشیه صحن علنی مجلس شورای اسلامی از اختصاص بودجه به صدهزار نفر از ایثارگران و جانبازان بالای 20 درصد به منظور ساخت یا خرید مسکن در سال 92 خبر داد.

قادری در این خصوص توضیح داد: دولت پیش بینی کرده که در سال 92 به صدهزار نفر از ایثارگران تسهیلات خرید مسکن ارایه کند و ما این را در کمیسیونی در دو صفحه تنظیم کردیم و به تصویب رساندیم که براساس این قانون قرار شود کف درصد جانبازانی که تسهیلات خرید مسکن در سال 92 دریافت خواهند کرد 20 درصد باشد.

همچنین تصویب کردیم برای شهرهای مختلف میزان تسهیلات متفاوت شود برای کلانشهرها 60 میلیون تومان، مراکز استانها 50 میلیون تومان، سایر شهرها 40 میلیون تومان و روستاها 20 میلیون تومان به ایثارگران و جانبازان بالای 20 درصد وام تعلق بگیرد و کامزد این وام 4 درصد خواهد بود که نیازی به رعایت الگوی مصرف نیست.

وی افزود: در این خصوص نگرانی وجود دارد که با کاهش درصد جانبازی از 25 به 20 درصد و افزایش تعداد جانبازان شامل قانون حق جانبازان با درصد بالا ضایع شود که به همین منظور قید شده که با اولویت درصد جانبازی ثبت نام برای تسهیلات به عمل آید و برهمین اساس قرار شده بنیاد شهید و امور ایثارگران از اول تیرماه تا پایان تیرماه از جانبازان ثبت نام کرده و براساس اولویت بندی به انها تسهیلات ارایه دهد./شبستان/