به هر کمباین 3000 لیتر سوخت اختصاص می یابد

زرین نامه: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان علی آباد کتول از سهمیه 3000 لیتری کمباین های این شهرستان در دو مرحله 1500 لیتری برای برداشت گندم، جو و کلزا خبر داد.

مهندس حسین حاجی آبادی مدیر جهاد کشاورزی علی آباد کتول در حاشیه جلسه کار گروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار زرین نامه گفت: در جلسه هماهنگی نرخ برداشت کمباین ها در واحد هکتار مشخص شد که در هر هکتار با برداشت 3 تن به بالا، 80 هزارتومان دستمزد کمباین می شود.

حاجی آبادی اظهارداشت: همچنین در رابطه با ریزش ها و پیشگیری از ضایعات 12-13 مورد از نقاط حساس کمباین ها چک می شود و در صورت عدم مشکل گواهی معاینه فنی می گردد و در داخلب زمین نیز بررسی های لازم روی کمباین صورت می گیرد. میزان استاندارد ریزش 4-6 درصد است که در شهرستان علی اباد نیز در همین حد است.

وی سهمیه سوخت هر کمباین را 3000 لیتر پشت کارت معاینه فنی اعلام کرد و گفت: سوخت سهمیه داده شده در دو مرحله 1500 لیتری با همان قیمتی است که همه کشاورزان می گیرند.

مدیر جهاد کشاورزی علی آباد تصریح کرد: در رابطه با کامیون ها تقاضا داریم خارج از سقف چادر و لبه اتاق کامیون گندم ها را بار نزنند تا مبادا حتی یک دانه گندم به هدر رود.

حاجی آبادی اذعان داشت: در حال حاضر 260 کمباین داریم و مشغول معاینه فنی آنها هستیم که 160 کمباین بالای 20 سال عمر دارد که قطعات آن نیاز به تعویض و تعمیر دارد.

وی خاطر نشان کرد: قیمت خرید گندم در سال گذشته 430 تومان قیمت تضمینی بود که امسال 720 تومان تضمینی + 50 تومان هزینه های جانبی تایید شد که احتمال می رود خرید توافقی گندم بیشتر از این مبلغ توسط بخش خصوصی باشد.

جو نیز در سال گذشته 375 تومان هر کیلو بود که امسال 450 تومان است ولی قیمت توافقی بین 600 تا 650 تومان جو را می خرند
کلزا 755 تومان قیمت تضمینی بود و توافقی 1000 تا 1050 تومان خرید می کردند که امسال قیمت تضمینی 1050 تومان و قیمت توافقی بالای 1600 تومان پیش بینی شده که در استان های دیگر این مبلغ را خریداری کردنده اند.

سطح زیر کشت به دلیل الگوی کشت تناوبی حدود 2 هزار گندم کاهش سطح زیر کشت داریم و 30 درصد کلزا افزایش سطح زیر کشت داشته است.

اما با توجه به بررسی های انجام شده شرایط آب و هوایی روزهای آفتابی و میزان بارندگی مدیریت مزرعه بذرهای اصلاح شده تامین کود سدک و از همه مهم تر تاریخ کشت رعایت شد ه عملکرد ما در واحد سطح بخصوص در مزارع پایین دست بیشتر خواهد شد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه