برداشت کلزا و نخود فرنگی از سطح 7 هزار و 453 هکتار مزارع علی آباد کتول

زرین نامه: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان علی آباد کتول از برداشت نخود فرنگی و کلزا از سطح7 هزار و 453 هکتار مزارع شهرستان علی آباد کتول خبر داد.

مهندس حسین حاجی‌آبادی در گفتگو با خبرنگار زرین نامه گفت: سطح کلزای این شهرستان در سال زراعی 92-91 بیش از 6 هزار و 853 هکتار بوده که به صورت دو مرحله‌ای از هفته گذشته در حال برداشت است.

وی تصریح کرد: میانگین عملکرد در هر هکتار 2 هزار و 100 کیلوگرم است که انتظار می‌رود از کل سطح زیرکشت این محصول در شهرستان علی‌آبادکتول، حدود یک‌هزار تن محصول برداشت شود.

تولید بیش از 5 هزار تن نخود فرنگی در علی‌آباد کتول

حاجی آبادی از تولید 5 هزار تن نخود فرنگی از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: براساس گزارش کارشناس اداره تولیدات گیاهی این مدیریت در سال زراعی 92-91 از 600 هکتار مزارع تحت کشت نخود فرنگی مقدار 5 هزار تن غلاف سبز نخود فرنگی تولید شده است.

برداشت باقلا از سطح 342 هکتار مزارع علی‌آباد کتول

حاجی‌آبادی در خصوص برداشت باقلا در سطح مزارع علی‌آباد کتول اظهار داشت: برداشت باقلا نیز در 342 هکتار از مزارع این شهرستان در حال انجام است که با توجه به میانگین عملکرد 15 تن در هکتار انتظار می‌رود تولید این محصول بیشتر از پنج هزار و 130 تن باشد.

علی‌آباد کتول از لحاظ کشت مکانیزه در کشور مقام اول را دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان علی‌آباد کتول گفت: این شهرستان از لحاظ کشت مکانیزه مقام اول کشور و با توان بالای مکانیزاسیون کشاورزی که دارد از لحاظ کشت مکانیزه در رتبه اول استان است.

حاجی‌آبادی اظهار داشت: در سطح شهرستان علی‌آبادکتول، تعداد 42 دستگاه کمباینت وجود دارد که با این آمار، 60 درصد از کشت پاییزه این شهرستان و همچنین مقدار 40 درصد از سویای شهرستان نیز توسط ماشین‌آلات مکانیزه‎ کشت می‌شود که باعث شده است این شهرستان به لحاظ کشت مکانیزه مقام اول کشور را به خود اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: بالا بودن رقم آمار ماشین‌آلات مدرن کشاورزی در علی‌آبادکتول این شهرستان را از نظر کشت مکانیزه در جایگاه اول استانی قرار داده است.

حاجی‌آبادی افزود: براساس تلاش‌ها و آمارهای موجود در واحد امور برنامه‌ریزی و اقتصادی این مدیریت در سال گذشته بیش از 58 دستگاه تراکتور سبک و سنگین از اختیارات طرح‌های توسعه بخش کشاورزی به بهره‌برداران کشاورزی شهرستان علی‌آبادکتول واگذار شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان علی‌آبادکتول خاطر نشان کرد: در سطح شهرستان، تعداد 51 دستگاه تراکتور سنگین وجود دارد.

وی همچنین از وجود تعداد 65 دستگاه سمپاش توربولاینر در شهرستان علی‌آبادکتول خبر داد و گفت: این مقدار سمپاش در صورت اپیدمی شدن آفت یا بیماری قادر هستند ظرف یک هفته کل اراضی شهرستان را سمپاشی کنند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه