اصولگرایان در مواجهه با جبهه " هاشمی و مشایی " چه کنند ؟

زرین نامه: بی شک تمام جناح سیاسی اصلاح طلب و حتی فتنه پشت سر هاشمی بسیج خواهند شد و او نامزد اصلی و واحد آنان خواهد بود بنابراین عقل سیاسی حکم می کند که اصولگرایان با نامزد واحد به میدان بیایند و از ریسک بیجا بپرهیزند.

به گزارش زرین نامه؛ روز آخرین ثبت نام کاندیداها در وزارت کشور اتفاقات مهمی رخ داد و آرایش نیروهای سیاسی را دگرگون کرد. ثبت نام هاشمی رفسنجانی و سعید جلیلی و مشایی اگر چه دور از ذهن نبود اما تحولات مهمی را رقم زد. تحولاتی که نشان دهنده عیار و وزن نیروهای سیاسی خواهد بود.

چرا هاشمی آمد؟

هاشمی نشان داده است که استوار پای منافع سیاسی خود ایستاده است. چه در پنجاه سالگی و چه در هشتاد سالگی!

گویا سرشت او را با قدرت رسمی تنیده اند. آمدن او دور از انتظارنبود. او آمده است آب رفته را به جوی بازگرداند و خود را مثل همیشه «منجی» نشان دهد.

hashemi01

عملکرد مشکل دار و مسئله انگیز احمدی نژاد به لحاظ سیاسی و اقتصادی امروز این جرات را به هاشمی داده است که دوباره در مقابل اصولگرایان قد علم کند و بگوید که این روزها را پیش بینی می کرده است. بنابراین مشخص است که او برای فروکاستن اصولگرایان و اعاده حیثیت سیاسی خود به میدان آمده است.

نکته مهم این است که فرمول مقابله اصولگرایانه باید چگونه باشد؟ احمدی نژادی که از عیار افتاده است توانایی مقابل با او را ندارد و به همین وجه روش احمدی نژاد هم دیگر جواب نمی دهد.

باید یک اصولگرای انقلابی و قدر در برابر هاشمی قد علم کند و نماد تغییر باشد و « بوی احمدی نژاد» را ندهد. چرا که هاشمی با فراست دریافته است احمدی نژاد تمام شده است!

بنابراین باید مراقب بوده که در میان دو قطبی کاذب «ارتجاع به قبل از 84» و «ماندن در وضع حال» گرفتار نشویم.

اگر چه چند شبهه رسانه هتاک که عادت به لجن پراکنی به « همه » دارند، دوستدار دمیدن در کوره این دو قطبی ارتجاعی هستند، اما باید مراقب بود که این بازی دو سر باخت برای انقلاب حادث نشود. سامان یافتن این دو قطبی خواست اصلی هاشمی است. او آمده با نماینده وضعیت موجود رقابت کند....

احمدی نژاد و مشایی با هم تمام شدند!

احمدی نژاد با اقدام خود در همرایی با مشایی در روز ثبت نام در واقع، تیر خلاص را به حیات سیاسی اش شلیک کرد و نشان داده ذره ای از هوش سیاسی بهره نبرده است.

حضور رییس جمهور مملکت در کنار یک کاندیدا، هم بی سابقه بود و هم عجیب و هم البته مضحک! شوی مبتذلی که مشایی و احمدی نژاد در وزارت کشور اجرا کردند نشان داد که توهم با یک فعال سیاسی چه می کند.

mashsaie-ahmadi22

او آنقدر در وهم است که خیال می کند اگر بگوید «مشایی یعنی احمدی نژاد و احمدی نژاد یعنی مشایی» مردمی که روغن و پیاز خود را با قیمت گزاف می خرند از شوق بیهوش می شوند!

این نحله شبه عقیدتی و سیاسی به طور قطع در انتخابات جایی نخواهد داشت و انتظار می رود مسئله سازی هایی را سامان دهد.

البته حضور همزمان "مشایی و هاشمی" در وزارت کشور نشان از یک توافق نانوشته داد؛ هر دو جای مشترکی را نشانه رفته اند. و در وضعیت فعلی هر دو به یکدیگر نیاز دارند، اگر چه سبد رای هر دوی آنها تقریبا یکسان است.

اصولگرایان باید چه کنند ؟

بی شک تمام جناح سیاسی اصلاح طلب و حتی فتنه پشت سر هاشمی بسیج خواهند شد و او نامزد اصلی و واحد آنان خواهد بود.

بنابراین عقل سیاسی حکم می کند که اصولگرایان با نامزد واحد به میدان بیایند و از ریسک بی جا بپرهیزند.

osulgerayan-golestan

اگر اصولگرایان با نامزدی که بوی احمدی نژاد و وضع موجود را ندهد و منتقد سرسخت هاشمی باشد و برای اداره کشور برنامه متقن داشته باشد به میدان بیایند و از حب و بغض های جاهلی بپرهیزند، شکست هاشمی قطعی است.

باید برای مردم به تنگ آمده از گرانی ها و سوء مدیریت تبیین کرد چاره کار، راه جدید «تدبیر و مقاومت و عبور از شرایط فعلی» است، نه گرفتار شدن به دو قطبی «توجیه و تطهیر وضع موجود» یا « بازگشت به قبل از 84 »./فردا

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه