جمشیدی: مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح راهبردهای انتخاباتی هستند

زرین نامه: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با اشاره به برگزاری انتخابات در 24 خرداد ماه 1392 گفت: مشارکت حداکثری مردم و انتخاب نامزد اصلح راهبردهای انتخاباتی هستند.

به گزارش زرین نامه، علیرضا جمشیدی عصر امروز در مراسم نکوداشت دویست و هشتادمین سالروز ولادت «مختوم‌قلی فراغی»، شاعر مشهور ایرانی ترکمن در آرامگاه وی واقع در روستای «آق تقای» مراوه‌تپه اظهار داشت: دشمنان خواهان حضور حداقلی مردم در انتخاباتی هستند.

وی با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات موجب قرار گرفتن ملت ایران در قله عزت و اقتدار می‌شود، افزود: با مشارکت حداکثری مردم و برگزاری انتخابات پرشور، مدیریت بیداری اسلامی نیز استمرار می‌یابد.

حضور در آرامگاه مختوم‌قلی فراغی به منزله تجدید میثاق با این شاعر ایرانی ترکمن است

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: گردهم آمدن علاقه‌مندان «مختوم قلی فراغی» بر مزارش به منزله تجدید میثاق با این شاعر برجسته ایرانی ترکمن است.

جمشیدی، «مختوم قلی فراغی» را شاعری عارف، صادق و امانت دار توصیف کرد و اظهار داشت: سه ویژگی استکبارستیزی، خداپرستی و ولایتمداری در تمامی اشعار «مختوم قلی فراغی» وجود دارند.

به گفته وی، «مختوم قلی فراغی» مانند دری درخشان می‌درخشد و مایه افتخار مردم استان گلستان و ملت ایران است.

بین نگاه تکفیری وهابیت با تجلیل از فرهیختگان و مفاخر تفاوت وجود دارد

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با اشاره به نبش قبر «حجر بن عدی» ادامه داد: اگر امروز وهابیت تکفیری با حمایت آمریکای جنایتکار و با تفکر صهیونیستی مرقد این صحابی پیامبر گرامی اسلام (ص) و حضرت علی (ع) را تخریب می‌کنند، مردم مسلمان شیعه و سنی با اتکا به اسلام ناب محمدی (ص) در مرقد شاعر مسلمان ایرانی ترکمن یعنی «مختوم قلی فراغی» گردهم می‌آیند.

جمشیدی با تاکید بر اینکه بین این دو دیدگاه تفاوت وجود دارد، تصریح کرد: دیدگاه تکفیری قبر صحابی پیامبر (ص) را نبش کرده و جنازه را به سرقت می‌برد، اما در نگاه دوم مردم شیعه و سنی از راه دور و نزدیک بر مرقد یک شاعر ترکمن گردهم می‌آیند و از او تجلیل می‌کنند.

لازم به ذکر است در این مراسم استاندار گلستان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، سفیر جمهوری ترکمنستان در جمهوری اسلامی ایران، دبیر دوم سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در ایران، یک هیئت در حدود 100 نفر از کشور ترکمنستان، برخی از فرمانداران و مدیران کل استانی و شهرستانی، نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی و روحانیون اهل سنت حضور داشتند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه