نرخ بالای سالمندی در علی آباد نیازمند توجه ویژه است

زرین نامه: معاون فرماندار علی آباد کتول گفت: شورای سالمندان باید با ارائه طرح ها و سیاست گذاری های مناسب به دستگاه های اداری نیاز نرخ بالای جمعیت سالمندان شهرستان علی آباد کتول به فضاهای اجتماعی را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ ابراهیم احمدی بیان داشت: سالمندی نوعی کمال می باشد و تمام دستگاه ها می توانند با فراخوانی دوباره ی سالمندان به درون اجتماع و ایجاد روحیه نشاط از تجربیات آن ها در تمام زمینه ها استفاده کنند.

وی اظهار داشت: جلسه شورای سالمندی زمانی مفید است که سیاست گذاری های انجام شده پیگیری شود.

احمدی با تاکید بر اهمیت افزایش توانمندی سالمندان در اجتماع تصریح کرد: شورای سالمندی می تواند با برنامه ریزی های دقیق و کارشناسی شده از توان دستگاه هایی نظیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، بهزیستی و بسیاری از ادارات دیگر در ارائه خدمات بیشتر و ایجاد نشاط در سالمندان استفاده کند.

معاون فرماندار علی آباد کتول با اشاره به مرکز سالمندان یاس در علی آباد کتول افزود: وجود چنین مرکزی در شهرستان، نقطه آغاز خوبی برای افزایش توانمندی و ایجاد نشاط در سالمندان است.

وی ادامه داد: تشکیل بانک اطلاعات سالمندان، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی، جشنواره ی غذا و بسیاری از برنامه های دیگر در ایجاد نشاط و تقویت روحیه سالمندان و استفاده از توان فکری ن ها بسیار تاثیر گذار است که برنامه ریزی آن باید در شورای سالمندی صورت پذیرد.

معاون فرماندار علی آباد کتول تصریح کرد: نرخ بالای جمعیت سالمندی در علی آباد کتول نسبت به آمار کل کشور اهمیت توجه به قشر سالمند را بیشتر می کند.

به گزارش خبرنگار زرین نامه، دکتر اعظم زنگانه رییس مرکز سالمندان یاس در ابتدا با ارائه گزارشی از عملکرد این مرکز گفت: این مرکز با ظرفیت 50 نفر سالمند از 8 ماه گذشته تاسیس شد.

وی اظهار داشت: مرکز سالمندان یاس با ارائه خدمات فیزیوتراپی، مشاوره، ورزش، اردویی، نشست های ماهانه و کلاس های هنری در حال فعالیت می باشد.

زنگانه تصریح کرد: کار این مرکز را به دلیل علاقه شخصی به سالمندان آغاز و تصمیم به توسعه و پوشش کامل شهرستان دارم.

در پایان نمایندگان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، اداره بهزیستی و ... نظرات و پیشنهادات خود را در نحوه بکار گیری از توان فکری و تجربیات سالمندان در ادارت و راهکار های افزایش توانمندی سالمندان بیان کردند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه