ابلاغ برنامه جامع کاهش تصادفات رانندگی در گلستان

زرین نامه: معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: برنامه جامع کاهش تصادفات رانندگی در هفته اول خرداد 1392 توسط استاندار گلستان به دستگاه‎های اجرایی ذیربط ابلاغ خواهد شد.



به گزارش زرین نامه به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان،‌ عبدالرضا دادبود در جلسه شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی راه‌های استان اظهار داشت: اجرای این برنامه مستلزم تلاش، همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه‌های عضو شورا و کمیسیون و سایر دستگاه‌های تاثیرگذار در حوزه حمل و نقل و ترافیک است.

وی تصریح کرد: با توجه به آمار تصادفات در مسیرهای درون‎شهری و برون‎شهری و بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان تدوین برنامه جامع کاهش تصادفات استان در حوزه‎های مذکور در دستور کار کمیته کارشناسی قرار گرفت.

دادبود هدف اصلی از تدوین این برنامه که در دبیرخانه‎های شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی راه‎های استان با همکاری دستگاه‎های عضو و تاثیرگذار تهیه شده است را احصاء عواملی که باعث کاهش تصادفات در معابر استان می‎شوند، دانست.

وی گفت: در همین راستا برداشت وضعیت موجود بر اساس حوزه وظیفه‌مندی دستگاه‌های عضو شورا و کمیسیون نیز صورت گرفت.

رئیس شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی راه‌های گلستان اظهار داشت: برنامه جامع کاهش تصادفات رانندگی بر سه اصل آموزش و فرهنگ‌سازی، اجرای جدی و مستمر قوانین و مهندسی ترافیک استوار است.

دادبود با بیان اینکه در این برنامه بر اساس وظایف ذاتی دستگاه متبوعه سیاستگذاری تعریف شده، خاطرنشان کرد: عملکرد دستگاه‌های دخیل در برنامه به طور کامل توسط دبیرخانه شورای ترافیک استان پایش خواهد شد.