عدم تنظیم بودجه مشکل شورای روستاهاست

زرین نامه: مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: از جمله مشکلات شوراهای اسلامی در روستاها، عدم تنظیم بودجه توسط شوراها و دخالت در امور اجرایی دهیاری است.



به گزارش زرین نامه به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان،‌ سید محمدرضا سیدالنگی اظهار داشت: در راستای سیاست‌های معاونت امور عمرانی در حوزه شوراها، به منظور ارتقا سطح آگاهی و دانش شورائیان، کارشناسان این دفتر از کلیه شوراهای اسلامی شهرهای تابعه در سال 1391 بازدید کرده و عملکرد شوراهای اسلامی چه در بخش شهر و چه در بخش روستا مورد نظارت و ارزیابی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این بازدیدها اسناد مالی و پرونده‌های موجود نیز بررسی و به منظور رفع اشکالات و ایرادات شکلی و قانونی، تذکرات مرتبط با شرح وظایف داده شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های معاونت امور عمرانی در زمینه تقویت عملکرد فرمانداران در امور شوراها از طریق نظارت بر عملکرد شوراهای شهری و روستایی، در سال 1391 به استناد مواد 71 و 68 قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و آئین‌نامه اجرایی مربوطه، طی برنامه زمان‌بندی شده با تشکیل گروه بازرسی، عملکرد شورهای اسلامی شهر و روستا مورد بازدید قرار گرفت که در صورت مشاهده تخلفات در راستای وظایف قانونی تذکرات لازم به اعضا داده شده است.

سیدالنگی همچنین اعلام کرد: طی بازدیدهای به عمل آمده قوانین و مقررات مربوطه در مجموعه‌ای با عنوان برگزیده‌ای از قانون شوراها به صورت سی‌دی توسط واحد شوراها تهیه و در اختیار شوراهای مربوطه قرار گرفت و همچنین یک جلد کتاب مربوط به قوانین شوراها با عنوان «شوراها و شهرداری از نگاه قانون» نیز به شوراهای مذکور اهدا شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان تاکید کرد: از جمله مشکلات مبتلا به شوراهای اسلامی در بخش روستاها، عدم تنظیم بودجه توسط شوراها، دخالت در امور اجرایی دهیاری و عدم توجه به جایگاه شورا به عنوان نهاد نظارتی بر عملکرد دهیاری‌ها است که نیاز است به جد به ویژه در دور چهارم شوراها مورد بازنگری و توجه جدی قرار بگیرد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه