سوت قطار در راه آهن گرگان اینچه برون به صدا در آمد

زرین نامه: رئیس جمهور هنگام افتتاح راه آهن گرگان اینچه برون گفت: معمولا روسای جمهور گذشته در ماههای آخر کار را رها می کردند اما دولت فعلی بنا دارد تا اخرین لحظه به فعالیت خود ادامه دهد.

به گزارش زرین نامه؛ خط آهن گرگان- اينچه برون متصل کننده کریدور شمال به جنوب و حلقه ارتباطی با اسیای میانه و چین با حضور دکتر "محمود احمدي نژاد" رياست جمهوري ايران، وزير راه و شهرسازي و تني چند از مسوولان کشوري و استاني در گلستان افتتاح شد.

در این مراسم ابتدا دو قطار باربری و سواری هر یک با دو واگن به صورت نمادین مسیر کوتاهی را طی نمودند و با به صدا در آوردن سوت قطار افتتاح این پروژه را رقم زدند.

بعد از آن علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی طی سخنانی به حضار خیر مقدم گفت.

سپس محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در میان جمع حدود هزار نفره از مسئولین ملی، استانی و محلی و مردم منطقه گفت: این خط آهن فرصتی بی نظیر برای توسعه گلستان است.

احمدی نژاد گفت: پیشرفتهایی که در استان گلستان طی دولت نهم و دهم صورت گرفته قابل لمس است و خداوند فرصت ها را برای رسیدن به قله های پیروزی فراهم نموده است و ملت هم باید اهل تلاش و و کار و فعالیت باشند و از این فرصت ها استفاده کنند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: معمولا روسای جمهور گذشته در ماههای آخر کار را رها می کردند اما دولت فعلی بنا دارد تا آخرین لحظه به فعالیت خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: تا کنون پروژه های فراوانی در کشور افتتاح شده ( حدود 500 پروژه بزرگ ملی ) و یا در دست افتتاح است و این ها نشانه پیشرفت کشور است در حالیکه این همه پیشرفت زیر تحریم شدید دشمنان بدست آمده است.

شایان ذکر است با بهره برداري از اين خط آهن، اتصال ريلي کشورهاي آسياي ميانه (کشورهاي حاشيه درياي خزر و CIS ) به آبهاي درياي عمان و خليج فارس از طريق جمهوري اسلامي ايران و در نهايت به کشورهاي آسياي شرقي و جنوب شرقي فراهم شده است.

جابه جايي چهار هزار مسافر و ترانزيت يک ميليون تن کالا از شمال به جنوب کشور و انتقال آنها به کشورهاي آسياي ميانه (GIS) و کشورهاي آسياي شرقي و جنوب شرقي از اهداف ديگر اجراي اين پروژه مي باشد.

خط آهن مهم و استراتژيک گرگان - اينچه برون از مهمترين خطوط ترانزيتي و پروژه هاي مهر ماندگار کشور بوده که ساخت آن با توافق روساي جمهوري سه کشور قزاقستان، ترکمنستان و ايران صورت گرفته است.

طول اين پروژه در مجموع سه كشور ايران، ترکمنستان و قزاقستان حدود 960 کيلومتر است که 80 کيلومتر آن در خاک ايران واقع شده و با ايستگاه هاي مجاور به 110 کيلومتر مي رسد.
قرارداد اجرايي اين خط آهن در 24 اسفند 90 به صورت APC به قرارگاه خاتم الانبيا واگذار شد و از فروردين سال گذشته عمليات اجرايي آن آغاز شد.

مسير راه اهن اينچه برون به گرگان داراي يک دستگاه پل، 4 تقاطع غيرهمسطح و 4 ايستگاه اصلي و فرعي است و براي بهره برداري آن يکهزار و 300 ميليارد ريال اعتبار صرف شده است.

پروژه راه آهن گرگان- اينچه برون از روستاي قره تپه در محور يساقي – بندرترکمن در غرب شهرستان گرگان مرکز استان گلستان، شروع شده و با حرکت به سمت شرق کشور تا محل ايستگاه جديد گرگان ادامه مي يابد و پس از رسيدن به ايستگاه گرگان به سمت شمال اين استان تا مرز اينچه برون مي رود./گلستان ما

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه