نکاتی از ائتلاف 2+1 / آنچه که هست و آنچه باید بشود ؟

زرین نامه: تصمیم اعضای ائتلاف به معرفی هر چه زودتر فرد نهایی می تواند بهترین پاسخ به انتظار اصولگرایان برای معرفی نامزد نهایی باشد.


به گزارش زرین نامه؛ یکی از کاندیداهای ائتلاف اصولگرایان، در گفتگوی ویژه خبری ضمن بیان برخی برنامه های خود به این موضوع اشاره کرد که به نفع هیچ کسی کنار نخواهد رفت.

این صحبتهای کاندیدای ائتلاف سه نفره در این برنامه ، در حالی است که چندی پیش کاندیدای مورد نظر از اینکه ابداع کننده ائتلاف سه نفره وی بوده است با افتخار صحبت می کرد.

در این میان صحبتهای این کاندیدا نشان از اتفاق مهمی در ائتلاف اصولگرایان دارد.

آن چنان که برخی این صحبتها را نشان از عدم پایبندی چهره های ائتلاف به نتایج نظرسنجی ها می دانند . فارغ از اینکه کاندیدای مطرح شده تا انتها بر این موضع خود باقی خواهند ماند، اکنون چندین مسئله در اذهان عمومی مطرح شده است که باید به آنها پاسخی قانع کننده ارائه شود.

در مرحله اول این سوال مطرح است که:

چرا اعضای این ائتلاف که امیدی برای اجماع نهایی اصولگرایان هستند از ساده ترین شیوه های نتیجه گیری یعنی اتکا به نظر سنجی سرباز می زنند ؟

یا اینکه اگر قرار بود که در نهایت هر کدام ساز جدایی کوک کنند ، چرا از ابتدا وارد این گود ائتلاف شدند ؟

همچنین سوالاتی مانند اینکه چرا همچنان مردان سیاست علاقه ای به حرکت در راستای اجماع ندارند هم از دیگر سوال هاست.

بر این اساس باید توجه کرد که پایبندی به تعهدات وساختارهای از پیش تعیین شده از الفبای مهم یک ائتلاف سیاسی است که مردان سیاست همیشه باید به آن توجه داشته باشند.

به طوری که اگر در ابتدای ائتلاف قرار براین گذارده شده که در نهایت براساس نظرسنجی دو نفر دیگر به نفع فرد محبوب تر کنار بروند، دلیلی برای تمکین نکردن به این مسئله وجود ندارد. کما اینکه در اثر قبول نکردن ساز و کار نه تنها ائتلاف زیر سوال می رود بلکه وجهه سیاسیون موجود در این ائتلاف هم خدشه دار می شود.

به ویژه که همه رسانه ها و افکار عمومی شاهد بودند که ائتلاف سه نفره با قدرت و سر و صدای زیاد کار خود را شروع کرد. به نحوی که تمام اصول گرایان از اینکه این ائتلاف خروجی نهایی خواهد داشت مطمئن شدند.

نکته جالب اینجاست که حتی گاهی اوقات سوی دیگر این ائتلاف هم ساز جدایی کوک می کند اما دوباره از خروجی نهایی در ائتلاف صحبت به میان آورد.

علاوه بر این مسائل اظهار نظرهای گاه گاه اعضای ائتلاف درباره احتمال پاک شدن صورت مسئله ائتلاف و ورود هر سه نفر آنها به عرصه انتخابات هم به نوعی امیدواران به ائتلاف را رفته رفته دلسرد می کند.

چرا که تنها چند روز بیشتر به روز رای گیری نمانده اما هنوز ائتلاف سه نفره به خروجی نهایی خود دست نیافته است.شرایط به جایی رسده است که برخی از کنشگران سیاسی و تحلیل گران از ادامه وضعیت فعلی تا روزهای انتخابات سخن می گویند.

بعضی از این کارشناسان براین باور هستند که با توجه به شرایط فعلی ،اعضای این ائتلاف تا روز انتخابات شرایط را به صورت کج دار و مریض ادامه داده و درنهایت با یکدیگر رقابت می کنند!

در این میان اعضای این ائتلاف با توجه به همه این مسائل باید به فضای رسانه ای که درباره این کشمکش ها ایجاد شده به طور جدی فکر کنند.

چرا که در روزهای اخیر صحبت از اینکه اعضای ائتلاف حاضر نیستند به نفع یکدیگر کنار بروند و یا اینکه هر سه نفر به فروپاشی ائتلاف علاقه دارند حرف اول بسیاری از رسانه های خارجی است. بسیاری از این رسانه ها حتی ذیل این اتفاقات رخ داده در ائتلاف سه نفره، دست به تخریب گفتمان اصول گرایی زده و از این می گویند که اصول گرایان حتی توان کنار آمدن بر سر قدرت را هم ندارند.

هر چند که این رسانه ها همیشه به دنیال صید ماهی رسانه ای خود از دل اتفاقات هستند اما دست اندرکاران ائتلاف باید متوجه باشند که فضای بهره برداری سیاسی را خود آنها ایجاد کرده اند.

در مرحله دوم ماجرا باید به این مسئله توجه کرد که خدمت به مردم وکمک به بهبود شرایط کشور همیشه تنها از کانال رئیس جمهور شدن نمی گذرد.

اعضای این ائتلاف در کنار پایبندی به اصول ائتلاف باید متوجه باشند که اگر قصد خدمت دارند می توانند در پستهای دیگر سیاسی هم به این مهم دست یابند. با نگاهی به همین مسئله اعضای ائتلاف سه نفره می توانند در کنار خروجی نهایی خدمت گذار مردم باشند و حتی در صورت برنامه ریزی صحیح رشد اقتصادی آینده کشور را به نام ائتلاف رقم بزنند.

از سوی دیگر به هر ترتیب حضور هر سه کاندیدا در صحنه به معنای افزایش هزینه های تبلیغات انتخاباتی است. به ویژه در این دوره از انتخابات بخش قابل توجهی از هزینه های انتخابات به واسطه پر رنگ بودن تلویزیون از خزانه عمومی تقبل می شود.

این در حالی است که رهبر انقلاب همیشه بر لزوم کاهش هزینه تبلیعات تا حد ممکن تاکید کرده اند. با همه این مسائل به نظر می رسد که تصمیم اعضای ائتلاف به معرفی هر چه زودتر فرد نهایی می تواند بهترین پاسخ به سوالات افکار عمومی دراین باره باشد. / دانا

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه