خوش و بش رفسنجانی و احمدی‌نژاد / صحبت درگوشی سید حسن با احمدی‌نژاد

زرین نامه: مراسم امروز سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) با حاشیه‌های جالبی همراه بود که در این میان خوش و بش گرم رفسنجانی و احمدی‌نژاد، یکی از این حاشیه‌ها بود و حسابی برای عکاس‌ها سوژه شد.

به گزارش زرین نامه به نقل از فارس؛ صبح از محل خبرگزاری با آژانس به راه می افتیم. ترافیک بزرگراه دیوانه وار است و این یعنی مراسم رحلت امام(ره) از هر سال شلوغ‌تر است.

با قطع امیدمان از ستاد برگزاری مراسم ارتحال در حلقه اول، امیدمان به کارت هایی‌ست که از این و آن گرفته ایم تا بتوانیم وارد مراسم شویم.

نمی شود آقا

« نمی شود آقا ! » حفاظت شوخی ندارد. التماس من و همکار عزیز فایده ای ندارد. سربازها سفت و محکم حرف می زنند. کارت ما به اندازه کافی برش ندارد که وارد قسمت ویژه بشویم و این یعنی خرما بر نخیل و دست ما کوتاه‌.

ناچار به همان قسمت جایگاه آن هم با میدان دید کم قناعت می کنم، با زاویه دید کوری که به زور می توان نگاهی به قسمت جلو انداخت.

امیدمان به براداران عکاس است که شاید بتوانند نکته دندان گیری را از جلو برسانند.

مراسم با مداحی آغاز شده است و چشممان به در است، تا نشانه های حضور آقا در مراسم هویدا شود که البته فعلا خبری از آن نیست.

قسمت عادی صحن آقا مصطفی و البته حلقه دو که ما در آن مستقر هستیم، تقریبا پر شده است و مسئولان نیز به تدریج در حال پر کردن قسمت خود هستند.

عکاسان و فیلمبرداران پیش قراول

در همین حین و در حالی که مداحی هنوز به نیمه رسیده است، ناگهان عکاسان و فیلمبرداران بیت وارد مراسم می شوند و این یعنی حضور آقا نزدیک است، نشان به آن نشان که اندکی بعد سر و کله مسئولان عالی رتبه که از مدتی قبل در انتظار رهبری و در پاویون محل مراسم به به انتظار ایستاده بودند، پیدا می شود.

خوش و بش گرم احمدی نژاد و هاشمی رفسنجانی

اول از همه اخوان لاریجانی ، علی و آیت الله صادق لاریجانی در محل مراسم حضور پیدا می کنند و اندکی بعد نیز آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام.

آیت الله جنتی و آیت الله مهدوی کنی هم وارد جایگاه ویژه مسئولان می شوند و سید حسن خمینی تولیت آستان مقدس حضرت امام(ره) برای خوش آمد گویی می‌رود.

رییس جمهور هم تقریبا آخر از همه وارد جایگاه شد.

در این میان خوش و بش گرم هاشمی و احمدی نژاد حسابی برای عکاس ها سوژه می شود. دوربین‌ها مثل مسلسل شاتر می زنند و یکی دو نفر خوشحال از عکس‌هایی که گرفته اند، غنیمت خبری خود را در ویزور دوربین چک می‌کنند.

سخنان سید حسن

مراسم با آغاز سخنرانی سید حسن خمینی که مردم با شعار « صل علی محمد / یاور رهبر آمد » از او استقبال کردند ، حالت جدی تری به خود می گیرد اما در میانه سخنرانی برخی نابهنگام شعارهای بی ربط سر دادند که با عدم استقبال زائران مواجه می شود.

سید حسن خمینی بعد از بیان سخنان خود، با آیه ای از قرآن سخنان خود را به پایان می رساند.

مجری مراسم پشت میکروفن می رود و مردم را به استماع سخنان ولی امر مسلمین دعوت می کند و مقام معظم رهبری در جایگاه حضور پیدا می کنند.

اشاره آقا به نادر

چند دقیقه ای طول می کشد تا سرو صدای جمعیت بخوابد و سخنرانی مقام معظم رهبری آغاز شود. سخنان، آرام و روان هستند و محکم و جمعیت سر تا پا گوش است.

هر از چند گاهی تکبیری گفته می شود و بعد دوباره سکوت برقرار می شود. حضرت آقا از ایام ماه رجب می گوید، از پیشرفت کشور و از این که « ما می‌توانیم ».

البته وسط مراسم نیز تعریف نصفه و نیمه‌ای از نادرقلی ( نادرشاه ) می کنند و مقایسه‌ای با شاه سلطان حسین.

در میانه سخنرانی گذری به بحث پیشرفت علمی ایران زده می شود و بالاخره کار به انتخابات می رسد و ضرورت توجه کاندیداها به ظرفیت ها و اختیارات خود و البته توجه به موضوع اقتصاد و این که نباید منافع کشور به بیگانگان فروخته شود.

جاده هایی از چالوس شلوغ‌ تر

سخنرانی در نهایت با چند دعا به پایان می رسد و با شعارهای جمعیت، رهبری بدرقه می شوند. برای این که گیر شلوغی جمعیت بیرون نیفتیم، چند دقیقه زودتر از محل مراسم بیرون می زنیم تا اگر توانستیم، مسئولی را شکار کنیم اما دریغ از اینکه حصار بندی محل مراسم محکم تر از این حرف ها است که ما حریفش شویم و دست از رسیدن به پارکینگ مسئولان نیز خالی است.

در محل درب خروجی پارکینگ، چند کاروان بزرگ از خودروهای اسکورت شده می گذرند که از پشت شیشه های دودی سرنشینان خیلی مشخص نیستند.

بیرون محل مراسم جمعیت غوغا می‌کند و البته به دنبال وسیله ای تا خود را به خانه برسانند. هنوز ترافیک مسیرهای حرم از جاده چالوس شلوغ‌تر است.

حاشیه‌های انتخاباتی مراسم 14 خرداد

اطراف حرم مطهر حاشیه‌های که کمتر از متن نبود را به دنبال داشت، مثلا غرفه‌های مختلفی از قبیل غرفه شهدای 15 خرداد ، غرفه امام راحل که بخشی از مبارزات امام خمینی(ره) را به نمایش گذشته بود توجه همگان را جلب کرده بود.

غرفه پاسخ به شبهات سیاسی نیز در حیات حرم، مشتریان خاص خودش را داشت ؛ « اصلح کیست؟ » مهمترین بحثی بود که در این غرفه به بحث و بررسی گذاشته شده بود، مسئولان غرفه تلاش داشتند با تبیین معیارهای گزینه اصلح ، قضاوت را به خود مردم واگذار کنند.

آنان که منتظر بودند درباره انتخابات از مقام معظم رهبری نکته‌ای بشنوند، شنیدند، « بنده به هیچ‌ یک از نامزدها نظر ندارم ».

در حین سخنرانی مقام معظم رهبری، مسئولان کشوری و سران قوا با یکدیگر خوش‌وبش می‌کردند و حتی حجت‌الاسلام سید حسن خمینی با احمدی‌نژاد در گوشی نیز گفتگو کرد.

اکثر کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در مراسم امروز حضور داشتند و جالب اینکه سعید جلیلی و محمد باقر قالیباف که گفته می‌شود در نظرسنجی‌ها فاصله کمی با یکدیگر دارند، با فاصله کوتاهی نزدیک به هم نشسته بودند.

مراسم تمام شد، اکثر مردم برای بازگشت مترو را انتخاب کرده بودند، مسئولان مترو که چندین قطار را پشت سرهم و در فاصله کوتاهی از ایستگاه حرم به سمت تجریش اعزام می‌کردند واقعا کمک شایانی به زائران کردند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه