آشنایی با مهندس احمد عباس‌آباد عربی

زرین نامه: در این بخش با زندگینامه، سوابق و برنامه های مهندس احمد عباس‌ آباد عربی کاندیدای چهارمین دوره شورای شهر فاضل آباد آشنا می شوید.

         «چِشمیـم و به پاس عاشقــی بیداریم               ابریـــم و به پـــای لاله ها می باریـــم

          عشق آمده ، در گوش ِدلم میخـوانـــد                برخیـز کـه گــام ِ محکمی بــرداریــــم»


مروری کوتاه به زندگی و فعالیتهای علمی و فرهنگی

احمد عباس‌آباد عربی ملقب به احمد عباس‌آبادی فرزند قربان در تاریخ اول اردیبهشت ماه سال هزار سیصدوشصت در شهر فاضل‌آباد در خانواده‌ای مذهبی و متدین و کشاورز پیشه چشم به جهان گشود. وی فرزند آخر خانواده و دارای پنج خواهر و دو برادر می‌باشد. در تاریخ 23/9/1386 ازدواج کرد و دارای یک فرزند دختر می‌باشد.

تحصیلات دوران ابتدایی خود را در مدرسه امام محمدباقر(ع)، دوران راهنمایی را در مدرسه13آبان شهر فاضل‌آباد و متوسطه را در هنرستان شهید رجائی شهرستان علی‌آبادکتول گذراند. تحصیلات دانشگاهی را در رشته مهندسی عمران گرایش عمران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان به اتمام رساند.

فعالیت شغلی

از ابتدای شهریورماه سال 1383 در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان به‌عنوان مسئول دفتر نظام‌ مهندسی ساختمان شهر فاضل‌آباد شروع به‌کار نمود و در حال حاضر نیز در همین سمت مشغول خدمت رسانی به مردم شریف این شهر می‌باشد.

آشنایی با دیگر فعالیت‌های شغلی

* دبیر کمیته کنترل نقشه سازمان نظام مهندسی ساختمان دفتر نمایندگی فاضل‌آباد.

* مسئول روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان دفتر نمایندگی فاضل‌آباد.

* مسئول کمیته رفاهی سازمان نظام مهندسی ساختمان دفتر نمایندگی فاضل‌آباد.

فعالیت‌های مذهبی، فرهنگی و ورزشی

* عضو بسیج محله و در حال حاضر فرمانده گروهان گردان عاشورای پایگاه شهید شیرودی مسجد امام موسی‌بن جعفر(ع) و همچنین عضو هیئت دعای ثامن‌الائمه(علیهم‌السلام) مسجد موسی‌بن جعفر(ع) و عضو تیم ورزشی این مسجد نیز می‌باشد.


اهداف و برنامه ها

1- تشکیل شورایاران در محله‌های مختلف متشکل از جوانان، دانشجویان و افراد باتجربه، جهت جذب و جمع‌آوری ایده‌های جدید و اثربخش و سازنده در مدیریت خدمات مطلوب در محله‌های مختلف‌. همچنان‌که حضرت علی(ع) خطاب به مالک اشتر می‌فرماید: ای مالک از افراد باتجربه و با حیا، از خانواده‌های پاک و شایسته و باسابقه در اسلام برای اداره کشور استفاده کن.

2- بومی سازی: استفاده از نیروی کار و توان بومی برای کنترل و ادارة امور شهری باعث توسعه و فرهنگ اعتماد به نیروی کار داخل شهری می‌شود که این امر پرورشی نیروی کارآمد و رشد مدیران داخلی و میانی را در پی دارد؛ درک مسائل و مشکلات شهری در جامعه را بالا می‌برد و همچنین بیکاری در سطح جامعه شهری کم می‌شود.

3- مناسب سازی مبلمان شهری برای استفاده همة اقشار جامعه در سنین مختلف (مانند کودکان و کهنسالان)، پیاده‌روها، پل‌ها، رمپ‌های ویلچررو در مکانهای عمومی و پارکها.

4- زیبا سازی فضای شهر و ساخت فضای سبز و پارک بازی با توجه به سران جمعیت هر محله.

5- هماهنگی با اداره تربیت بدنی در خصوص برپایی مسابقات مختلف ورزشی در شهر که باعث رشد و نشاط در بین شهروندان بویژه جوانان و نوجوانان را در پی دارد.

6- تشکیل کمیسیون تلفیق و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهر جهت ارائه خدمات مطلوب‌تر و هماهنگی قابل پیش‌بینی در اداره امور اجرایی شهر.
7- تشکیل کمیته‌های مشورتی در کنار شورای شهر به عنوان اتاق فکر.

8- انتخاب شهرداری اصلح و توانمند و صادق.

9- حمایت از نخبگان و دانشجویان ممتاز در رشته‌های مختلف و استفاده از نظرات و پیشنهادات ایشان در جهت رشد شهر.

10- شناسایی ابزارهای تأمین مالی و جذب سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری.

11- برنامه‌ریزی جهت انجام پروژ‌ه‌های عمرانی شهر با برنامه زمان‌بندی شده بر اساس الویت‌بندی برای خدمات شهری و ارائه آن به صورت برنامه شفاف برای اطلاع عموم همشهریان.

12- حمایت از ایده‌ها و سرمایه‌گذاری در بخش توریسم و معرفی هرچه بیشتر منطقه جنگل محمدآباد برای جذب سرمایه‌گذار و ایجاد منطقه تفریحی برای شهروندان (ایجاد وب سایت و برگزاری مسابقات وبلاگ نویسی در خصوص معرفی منطقه و جاذبه‌های تفریحی و روستاهای ییلاقی).

13- ایجاد کار گروه تحقیقات در مورد آسیب‌شناسی و کنترل اقتصاد و رشد سرمایه‌گذاری در منطقه و شناخت پتانسیل موجود در شهر.

14- شناسایی زمینه‌های شغلی منطقه و توانائیهای موجود جهت سازمان‌دهی مشاغل و ایجاد فرصت‌ها برای جوانان و نیروهای جویای کار.

15- بروز کردن وب سایت شورای شهر و شهرداری با هدف اطلاع‌رسانی عمومی در خصوص مصوبات شورای شهر، اخبار شهری، اطلاعات پروژه‌های عمرانی در جهت شفاف‌سازی و نظرسنجی.

16- استفاده از توان فنی و مهندسی داخل شهر جهت رفع نیازهای عمرانی و شهرسازی.

17- حمایت از ورزشکاران جهت ارتقا سطح ورزشی شهر در رشته‌های مختلف و حمایت از مقام‌آوران در سطح شهرستان، استان، کشوری و بین‌المللی.

18- فعال‌سازی فرهنگسرای فاضل‌آباد در جهت رشد نوجوانان و جوانان در رشته‌های مختلف.

19- برپایی محافل اُنس با قرآن در ماه مبارک رمضان.

20- حمایت از کلیه برنامه‌های فرهنگی مذهبی و ورزشی در خصوص رشد و تعالی بانوان و مادران در سطح شهر که باعث پویایی جامع و ارتقاء مسائل تربیتی خانواده می‌شود.

21- تشکیل جلسات پرسش و پاسخ در مساجد که باعث ارتباط صمیمانه با مردم و شناخت مشکلات شهری و محلات و دغدغه روز مردم است.

22- حمایت از تشکیل اصناف در شهر که باعث قانون‌مند شدن صنوف مختلف می‌شود.


نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه