۲۶ هزار هکتار از مزارع گالیکش به کشت های متنوع اختصاص دارد

زرین نامه: رئیس جهاد کشاورزی گالیکش گفت: ۲۶ هزار هکتار از اراضی به کشت های متنوع اختصاص دارد و کشت های بزرگ شهرستان گندم، جو، کلزا و سویا است.

به گزارش زرین نامه؛ صمد خسروی ظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، سطح کل اراضی زراعی شهرستان را ۲۹ هزار هکتار اعلام کرد.
وی با اشاره به رشد تولید محصولات زراعی در شهرستان اظهار داشت: سال گذشته تولید کلزا بین ۱.۸ تا ۲ تن بود که امسال به ۲.۵ تا سه تن رسیده است، همچنین در تولید گندم و جو نیز با شرایط آب و هوای خوبی که داشتیم روند رو به رشد را شاهد بوده ایم.

خسروی گفت: میزان بارندگی شهرستان ۵۰۰ میلیمتر و تعداد رودخانه هایی که در شهرستان جریان دارد، چهار رودخانه است.

وی افزود: ۳۴۶ حلقه چاه، ۱۵۰ چشمه، ۱۰ دهنه قناعت، هشت باب استخر ذخیره آب در شهرستان وجود دارد و میزان مصرف آب کشاروزی ۸۴۰ میلیمتر در سال است.

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش، سطح زیر کشت زراعی شهرستان را ۲۶ هزار و ۷۶۰ هکتار و سطح زیرکشت باغی را دو هزار و ۳۲۳ هکتار اعلام کرد.

وی گفت: از این میزان ۱۶ هزار و ۲۶۵ هکتار اراضی آبی و ۱۲ هزار و ۸۱۸ هکتار اراضی دیم است.

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش افزود: تعداد طیور یک میلیون و ۴۷۰ هزار قطعه و کندوی زنبور عسل شش هزار و ۲۴۷ کلنی است.

عبدالصمد شاهین فر رئیس اداره دامپزشکی مینودشت و گالیکش گفت: حفظ و حراست از ذخایر دامی و بررسی بیماریهای دام و طیور از جمله وظایف است.

وی اظهار داشت: ۸۰۰ نوع بیماری مشترک دام و طیور وجود دارد که در سال گذشته ۱۴ هزار دام سنگین و ۱۵۰ هزار راس دام سبک بر علیه بیماریهای آبله انجام شد.

وی عنوان کرد: همچنین هزار و ۷۰۰ قلاده سگ علیه بیماری هاری واکسینه و قلاده گذاری شدند.

شاهین فر گفت: علاوه بر این ۵۰ هزار راس گاو و گوسفند بر علیه بیماریها واکسینه شدند.

مدیر دامپزشکی مینودشت گالیکش شماره پیامک ۱۰۰۰۱۵۱۲ آماده دریافت هرگونه پیشنهادات، انتقادات و گزارشهای مردمی درباره تخلفات است.

شهرستان گالیکش در شرق گلستان واقع شده است./ مهر

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه