تاکید علمای اهل سنت گلستان بر حضوری حداکثری در انتخابات

زرین نامه: با فرا رسیدن روز نهایی خلق حماسه سیاسی توسط آحاد ملت ایران با چند تن از روحانیون اهل سنت ترکمن از شهرهای مختلف استان گفتگویی داشتیم که متن این گفتگوهای کوتاه خواندنی و جالب توجه است.

به گزارش زرین نامه به نقل از گلستان ما؛ با توجه به نقش مهم علما و روحانیون در میان متن و توده های جامعه و وجود نقشی موثر در میان علما اهل سنت باتعدادی از مدیران حوزه های علمیه و ائمه جمعه اهل سنت ترکمن استان به گفتگو پرداختیم که همه این عزیزان بر حضوری حداکثری و تلاش برای انتخاب اصلح در میان همه آحاد جامعه تاکید داشتند:

آخوند عابدی کر: اهل سنت گلستان حضوری پرشور پای صندوقهای رای داشته باشند

حاج آخوند محمد عابدی کر امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن در گفتگو با خبرنگار گلستان ما گفت :مردم استان گلستان به ویژه جامعه اهل سنت با جدیت تمام در پای صندوق های رای حاضر شوند و افراد شایسته، صالح و دلسوز را برای اداره بهتر امور کشور و شهرشان انتخاب کنند.

امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن افزود : هم انتخابات ریاست جمهوری اهمیت زیادی برای کشور و مردم دارد و هم انتخابات شوراها برای شهر و روستاهای مختلف و مردم آنها ارزشمند و اثر گذار است پس لازم است با حضور جدی در این انتخابات مشارکت کنیم .

وی اذعان کرد : این روزها چشم دشمنان کشورمان به ایران دوخته شده است، پس ما هم باید آنان را مایوس و نا امید کنیم .

آخوند پایه گذار: از دستاوردهای ارزشی انقلاب شرکت آحاد مردم در انتخابات است

حاج آخوند پایه گذار مدیر حوزه علمیه عرفانی قوشه سو در بخش گلیداغ مراوه تپه در مصاحبه با خبرنگار گلستان ما اظهار داشت : یکی از دستاوردهای مهم و ارزشی انقلاب شرکت دادن آحاد مردم و دخیل کردن آنها در تعیین سرنوشت کشور می باشد.

وی افزود : بر ما لازم است که قدردان شخصیت و هویت ملی وجهانی این انقلاب باشیم و با شرکت و حضور پرشور خود در پای صندوق های رأی حافظ این سرمایه با ارزش باشیم و با رأی خود سرنوشت کشورمان را با دست های توانمندمان در سایه ولایت مطلقه فقیه که مایه سرافکندگی دشمنان دیرینه اسلام و انقلاب است در برابر ملت با عظمت و مقتدر ایران نشان دهیم.

پایه گذار تاکید داشت: که تمام مردم اهل سنت گلستان حتی در روستاهای دور دست مراوه تپه در این انتخابات مقدس شرکت می کنند.

آخوند میرزا علی: با انتخاب اصلح می توان مشت محکمی بر دهان دشمنان انقلاب و اسلام زد

در تماس تلفنی خبرنگار گلستان ما با حاج آخوند عبدالحی میرزا علی امام جمعه اهل سنت آق قلا ایشان اظهارداشتند : که شرکت در انتخابات طبق عقل و شرع مقدس یک تکلیف است که اگر به آن عمل کنیم قطعاً مشکلات کشور حل خواهد شد.

وی بیان کردند: با توجه به نامگذاری امسال به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی حضور پرشور مردم و با توجه به معیارهای انتخاب اصلح می تواند در خلق این دو حماسه کمک کرد و مشت محکمی بر دهان دشمنان انقلاب و اسلام زد.

ایشان اعلام کردند: که طبق نظرهمه علمای اهل سنت شرکت در انتخابات فرض و واجب است و بیان داشتند که بنده هم مثل تمام ائمه جمعه شیعه و اهل سنت استان گلستان و سراسر کشور در خطبه های نماز جمعه اعلام کردیم که همه در انتخابات شرکت نمایند تا روح امام و شهدا از ما راضی و خشنود باشند.

آخوند میرابی: شرکت در انتخابات تکلیف شرعی برای هر ایران اعم از شیعه و سنی است

آخوند عبدالجبار میرابی عضو مجمع تقریب مذاهب اسلامی کشور در گفتگو با خبرنگار گلستان ما اعلام داشت : شرکت در انتخابات بعنوان یک حق و یک تکلیف شرعی برای تمام مردم ایران اعم از شیعه و سنی است و اگر از این حق خود استفاده نکنیم، یک تکلیف شرعی را عمل نکردیم و باعث پایمال شدن خون شهدا می شویم. پس برای قطع کردن دست دشمنان اسلام و انقلاب باید در انتخابات شرکت کنید.

وی افزود: که بنده به تمام آخوندها و طلاب حوزه علمیه خود و به تمام مردم اعلام کردم که وظیفه همه ما اعم از شیعه و سنی این است که در انتخابات شرکت نماییم.

ایشان با توجه به گستردگی توطئه های دشمنان اعلام داشتند که ایجاد تفرقه و فتنه کار دشمنان است و ما با حضور حماسی خود در انتخابات میتوانیم آن دسیسه دشمنان را خنثی نماییم.


آخوند میر حسنی: شرکت در انتخابات نمونه ای عملي از شکر نعمت است

حاج دوست محمد آخوند ميرحسني امام جمعه و مدير حوزه علميه گليداغ و از روحانیون برجسته اهل سنت گلستان و از شاگردان آخوند داغستانی گفت: شکر نعمت انقلاب اسلامی طبق سفارش خداي متعال و پیامبر(ص) ، وظیفه ی هر ایرانی مسلمان است.

وي افزود: حفاظت از انقلاب اسلامي هم نمونه ای از شکر الهي است و شرکت در انتخابات هم نمونه ای عملي از شکر نعمت است.

میر حسنی ادامه داد: از همه مردم چه ساکن شهر یا ساکن روستا ها می خواهم با شور و شوق در انتخابات شرکت کنند و آن را ادای تکلیفی شرعی و دینی بدانند.

آخوند احمدزاده: حضور در انتخابات حمایت از ولایت فقیه است

حاج آخوند احمدزاده مدیر حوزه علمیه نورالعدل بندر ترکمن در مصاحبه با خبرنگار گلستان ما اعلام داشت : طبق فرمایشات امام خمینی (ره) که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد . حضور در انتخابات حمایت از ولایت فقیه است و اگر بخواهیم قلب امام و شهدا را شاد کنیم باید در انتخابات ۲۴ خرداد شرکت کنیم تا به دنیا نشان دهیم که پشت سر رهبری عزیز ایستادیم و انقلاب خود را با هیچ چیز معاوضه نمی کنیم.

وی ادامه داد: که همه مردم اعم از شیعه و سنی و مسیحی و زرتشتی و آشوری و کلدانی که مردم این انقلاب هستند باید از حق خود استفاده کنند و در انتخابات شرکت نمایند چون تعیین سرنوشت خود را طبق قانون اساسی باید خودشان مشخص کنند.


آخوند حنفی: شرکت در انتخابات امری واجب و یک تکلیف شرعی است

حاج آخوند امان گلدی حنفی امام جمعه خواجه نفس شهرستان گمیشان در گفتگو با خبرنگار گلستان ما گفت : شرکت در انتخابات امري واجب و شركت در آن به عنوان يك تكليف شرعي لازم است.

حنفی افزود : انتخابات فرصتی است که اقتدار ملت ايران در برابر دشمنان انقلاب و ایادی استکبار را نشان می دهد و همان طور كه امام خميني (ره) با به پيروزي رساندن انقلاب به مردم و مسلمانان عزت و اقتدار بخشيدند ، امروز بايد اين اقتدار و عظمت حفظ شود .

وی در ادامه گفت : حضور مردم در پای صندوق های رای تیری خواهد بود در چشمان مستکبرین و نظام سلطه دنيا ، كه باعث ياس و نا اميدي آنان در طمع كردن در ملت ايران مي شود .

امام جمعه خواجه نفس با پر اهميت دانستن انتخابات در سرنوشت كشور گفت : از اقشار مختلف مردم مي خواهم با شور و شوق و جديت در انتخابات شرکت کنند و سرنوشت خوبي را براي روستا، شهر، استان و كشور خود رقم بزنند .

آخوند توماج : حضور گسترده مردم دشمن را مأیوس می کند

حاج آخوند الله قلی توماج مسئول کارشناس قرآن نماز آموزش و پرورش شهرشتان آق قلا در گفتگوی تلفنی خبرنگار گلستان ما با اشاره داشت : طبق فرمایشات مقام معظم رهبری حضور در پای صندوق های رأی جهت خلق حماسه سیاسی یک تکلیف است .

وی افزود : حضور گسترده مردم توطئه های دشمنان دیرینه اسلام و انقلاب را نسبت به طمع ورزی به این کشور مأیوس خواهد کرد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه