اذعان به حضور میلیونی مردم ایران/ وقتی که بنگاه‌های خبرپراکنی مات می‌شوند

زرین نامه: انتخابات ریاست‌جمهوری ایران بازتاب گسترده‌ای را در رسانه‌های مختلف جهان داشت.

به گزارش زرین نامه؛ همزمان با آغاز شدن انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران، رسانه‌های خبری جهان به بازتاب گسترده حماسه سیاسی مردم ایران پرداختند و تعدادی از بنگاه‌های خبرپراکنی هم که در برابر حضور پرشور مردم ایران خود را مات شده‌ می‌دیدند، با بایکوت کردن این خبر در برابر خروش ملت سکوت پیشه کردند.

*خبرگزاری رویترز به پوشش خبر برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران پرداخت و در خبری به نقل از رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که مردم ایران برای انتخاب رئیس‌جمهور بعدی خود و جانشین محمود احمدی‌نژاد بر سر صندوق‌های رای حاضر می‌شوند.

خبرگزاری رویترز در بخش دیگری از اخبار انتخابات ایران به بازتاب صحبت‌های مقام معظم رهبری درباره انتخابات پرداخته است.
این خبرگزاری به تاکید رهبر انقلاب برای حضور پررنگ مردم در انتخابات اشاره کرد و در ادامه بیانات آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر بی‌اهمیت بودن ادعاهای مقامات آمریکایی درباره قبول نداشتن انتخابات ایران را منعکس کرد.

*همچنین بی‌بی‌سی در خبری به بازتاب حضور مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران پرداخت و به گفته این شبکه خبری میلیون‌ها ایرانی در سراسر کشور برای انتخاب فرد مورد نظر بر سر صندوق‌های اخذ رای حاضر شدند.

خبرنگار این شبکه نیز از حضور پرشور مردم بر سر صندوق‌های اخذ رای و تشکیل صفوف طولانی ابراز شگفتی کرد.

*خبرگزاری فرانسه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ایران و سخنان رهبر معظم انقلاب پس از انداختن رأیشان به صندوق را منعکس کرده است.

*همچنین عبدالهادی خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره که اخبار انتخابات ایران را پوشش می‌دهد، لحظاتی قبل در ارتباطی مستقیم از تهران از آغاز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران خبر داد و گفت وزارت کشور اعلام کرده است که بیش از 50 میلیون نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند.

وی افزود: وزارت کشور ایران تاکید کرده است که 300 هزار نفر از نیروهای پلیس، وظیفه تامین امنیت انتخابات را بر عهده دارند.

*شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا گزارش داد که آیت الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران اولین رای انتخابات ریاست جمهوری این کشور را اول صبح امروز(جمعه) به صندوق رای‌گیری انداخت.

این شبکه خبری در ادامه آورده است، رای ایشان نشان دهنده آغاز رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری ایران است.

* پایگاه خبری اسپانیایی زبان « لا تررا» همچنین اعلام کرد که ساکنین کشورهای آمریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب می توانند برای انتخاب رئیس جمهور خود در کشورهای مختلف منطقه آمریکای لاتین رای خود را به صندوق‌های اخذ رای بیندازند.

*خبرگزاری چین نیز در خبری اعلام کرد که آیت الله خامنه ای صبح امروز (جمعه) رای خود را به صندوق رای‌گیری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این کشور انداخت.

این خبرگزاری ادامه داد: ایشان از مردم ایران خواست تا به طور گسترده در انتخابات شرکت کنند.

* همچنین انتخابات ریاست جمهوری ایران در نخستین ساعات برگزاری، مورد توجه جدی شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی قرار گرفته است.

در این راستا، شبکه بی‌بی‌سی عربی، اخبار و گزارش‌های مربوط به انتخابات ایران را در صدر بخش‌های خبری خود قرار داد به گونه‌ای که تا 10 دقیقه ابتدایی بخش خبری این شبکه به انتخابات ایران اختصاص داشته است.

این شبکه تلویزیونی تاکید کرد که میلیون‌ها نفر از ایرانیان برای انتخاب رئیس جمهور کشورشان به پای صندوق‌های رای رفته‌اند.

*خبرگزاری روسی ایتارتاس در بازتاب انتخابات ریاست‌جمهوری ایران به حضور ایرانیان حاضر در 96 کشور بر سر صندوق‌های اخذ رای برای انتخاب رئیس‌جمهور آینده ایران اشاره کرد.

این خبرگزاری در یکی از خبرهای منتشر شده خود از آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری ایران خبر داد. ایتارتاس در ادامه به حضور 6 کاندیدا برای سمت ریاست‌جمهوری اشاره و اعلام کرد 60 هزار ایستگاه اخذ رای از ساعت 8 صبح تا 18 به وقت محلی باز خواهند بود تا نزدیک به 50 میلیون ایرانی واجد شرکت در انتخابات برای انتخاب رئیس‌جمهور مورد نظر خود اقدام کند.

*شبکه خبری المنار گزارش داد که ایرانیان مقیم لبنان با حضور در یک ایستگاه رای‌گیری در جنوب لبنان به کاندیدا مورد علاقه خود رای می‌دهند.

ایستگاه رای‌گیری در نبطیه، جنوب لبنان برای شرکت ایرانیان مقیم لبنان در یازدهمین دور ریاست جمهوری ایران باز شده است.

*در ادامه خبرنگار شبکه المیادین از حضور گسترده و فشرده اقشار مختلف مردم بخش شمالی شهر تهران در مراکز انتخاباتی خبر داد.

خانم "غدی غنطوس" خبرنگار اعزامی شبکه تلویزیونی المیادین که برای پوشش اخبار انتخابات ریاست جمهوری ایران به تهران آمده در ارتباطاتی مستقیم از شمال تهران با استودیوی المیادین گفت: حضور مردم تهران در نخستین ساعات روز تعطیل جمعه برای شرکت در انتخابات بسیار گسترده است.

وی در ادامه حضور زنان و مردان از اقشار مختلف در شمال تهران برای شرکت در انتخابات را بسیار گسترده توصیف کرد.

*شبکه تلویزیونی فرانس 24 ؛ خبر اول امروز خود را به انتخابات امروز ریاست جمهوری ایران اختصاص داده است. این شبکه با اشاره به آغاز انتخابات ریاست جمهوری از صبح امروز ابتدا سخنان رهبر انقلاب در مورد عدم طرفداری از هیچ یک از نامزدهای انتخابات را پخش می کند و در ادامه به معرفی نامزدهای انتخابات پرداخته است.

بعلاوه خبرنگاران مستقر این شبکه در تهران با مصاحبه با مردم مشکلات اقتصادی را مهم ترین دغدغه روز کشور معرفی می کنند.

* آسوشیتد پرس همچنین به انعکاس بیانات امروز مقام معظم رهبری درباره انتقاد آمریکا از فرآیند انتخابات در ایران پرداخت.

این خبرگزاری همچنین بر تاکید رهبر انقلاب بر حضور پرشور مردم در انتخابات به معنای پاسخی کوبنده به منتقدان غربی انتخابات ایران اشاره کرد.

*توماس اردبرینک خبرنگار نیویورک تایمز که در حال حاضر از تهران انتخابات ریاست جمهوری ایران را پوشش می‌دهد، در صحفه تویتر خود نوشت: مردی در حالی که لبخند می‌زد به من گفت، امیدوارم ساختمان نیویورک تایمز آتش بگیرد تا جلوی نشر اکاذیب گرفته شود.

این خبرنگار پیش‌تر در تویتر خود از حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای ابراز تعجب کرده بود.

*خبرنگار رادیو بین الملل فرانسه که برای پوشش خبری انتخابات ریاست جمهوری در تهران به سر می برد با حضور در مسجد حضرت امیر(ع) از حضور گسترده مردم در این شعبه اخذ رای خبر داد.

*روزنامه "گاردین" انگلیس نیز مانند دیگر رسانه‌های غربی در پایگاه اینترنتی خود به طور زنده به پوشش یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران پرداخت و به حضور میلیون‌ها نفر از مردم کشورمان در پای صندوق‌های رای اذعان کرد.

این روزنامه همچنین به بازتاب بیانات مقام معظم رهبری و توصیه ایشان به مردم کشورمان پرداخت و نوشت: رهبر ایران از مردم این کشور خواست تا در ساعات اولیه برای انداختن رایشان حاضر شوند.

*خبرنگار نیویورک‌ تایمز به بازتاب لحظه به لحظه شرکت پرشور مردم ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری پرداخت.

این خبرنگار به نقل از یکی از شرکت کنندگان در انتخابات گفت: من اولین نفر در ایستگاه اخذ رای حاضر شدم تا با رای خود به نوعی انگشتم را در چشم آمریکا فرو کنم./دانا

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه