سازمان بيمه خدمات درماني به سازمان بيمه سلامت ايران تغيير نام يافت

سازمان بيمه سلامت ايران رسما آغاز به كار كرد و سازمان بيمه خدمات درماني به سازمان بيمه سلامت ايران تغيير نام يافت .

به گزارش زرین نامه به نقل از گلستان ما، مدير كل بيمه سلامت استان گلستان با اعلام اين مطلب گفت: طبق مفاد قانون برنامه پنجم توسعه، سازمان بيمه سلامت ايران آغاز به كار نمود .
دكتر سيد محمد حسيني هدف از تشكيل اين سازمان را از بين بردن تبعيض در ارائه خدمات درماني و رفع همپوشاني هاي بيمه اي دانست و گفت: تمركز كليه امور مربوط به بيمه در سازمان بيمه سلامت ايران باعث يكپارچه سازي بيمه اي در كشور ، جلوگيري از موازي كاري ، توسعه كمي و كيفي ارائه خدمات درماني ، همكاري با وزارت بهداشت ، درمان و اموزش پزشكي به عنوان مدعي ارائه خدمات مخصوصا در برنامه پزشك خانواده شهري و نظام ارجاع از اهداف اجراي اين طرح است .
دكتر حسيني افزود: مركز كليه امور بيمه سلامت در سازمان از طريق ادغام سريع بخشهاي بيمه هاي درماني كليه صندوقهاي ماده 5 قانون مديريت خدمات كشوري با رعايت مفاد ماده 38 قانون برنامه 5 توسعه و اساسنامه سازمان به منظور يكپارچه سازي بيمه خدمات سلامت صورت خواهد گرفت .
وي توسعه كمي و كيفي بيمه پايه سلامت در سراسر كشور جهت پوشش كامل افراد جامعه و همچنين ايجاد هماهنگي و انسجام بين بخش سلامت و بهداشت و درمان كشور به ويژه در رابطه با برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع را از اهداف مهم ديگر تشكيل اين سازمان بر شمرد.
سيد محمد حسيني خاطر نشان كرد: تكريم و حفظ حقوق بيمه شدگان از طريق اعمال نظارتهاي مستقيم و غير مستقيم بر كميت و كيفيت خدمات قابل ارائه به طور مستمر و مداوم در چارچوب قوانين و مقررات مربوطه و خريد راهبردي خدمات سازمان از بخشهاي دولتي و غير دولتي با رعايت برنامه پزشك خانواده ، نظام ارجاع و سطح بندي خدمات از ديگر اقدامات اين سازمان مي باشد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه