در اردوهای جهادی سال جاری ۳۰ هزار کارگاه تولیدی و عمرانی تشکیل می شود

زرین نامه: رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت : در سال جاری ۳۰ هزار کارگاه تولیدی و عمرانی در اردوهای جهادی سراسر کشور در دستور کار قرار دارد که شامل ۱۰هزار کار عمرانی مخصوص کار ساخت مرمت مساجد و خانه های بهداشت در سراسر کشور خواهد بود.

به گزارش زرین نامه؛ سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، امروز در حاشیه برنامه بازدید از طرح های اقتصاد مقاومتی شهرستان آق قلا گفت :در اردوهای جهادی سراسر کشور در سال جاری تشکیل 30 هزار کارگاه تولیدی و عمرانی در دستور کار قرار دارد که شامل 10 هزار کار عمرانی مخصوص کار ساخت مرمت مساجد و خانه های بهداشت در سراسر کشور خواهد بود.

وی افزود : 10 هزار مدرسه با کمک آموزش و پرورش در طرح نوسازی و بهسازی قرار دارند و 10 هزار طرح استخر پرورش ماهی در سراسر کشور در دستور کار برای اجرا و تولید قرار دارد.

نقدی تصریح کرد : از استخرهایی که برای آبیاری کشاورزان استفاده می شد و کاربرد دیگری نداشت برای پرورش ماهی استفاده خواهد شد و حتی گاها از این استخرها به صورت دو یا چند منظئره استفاده خواهد شد .

وی افزود: 500 هزار چاه آب در سراسر کشور وجود دارد که اگر 50 هزار چاه آب برای پرورش ماهی اختصاص دهیم تولید شیلات دو برابر خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: امسال طرح های بسیج سازندگی علاوه بر کار عمرانی ، ایجاد برنامه های آموزشی در راستای تولید محلی و بومی در اولویت کارها قرار دارد .

وی با بیان اینکه کشاورزان ما باید بهره وری از زمین خود را بیشتر کنند ، افزود : حمایت از ایجاد واحدهای تولیدی و حمایت مالی و تسهیلاتی در دستور کار قرار داد.

سردار نقدی گفت: در سال جاری 10هزار تولید کود بیولوژی که مناسب برای کشاورزی است جایگزین 60 هزار تن کود وارداتی می شود.

وی افزود: 2 هزار واحد پشتیبانی برای تولید قارچ که می تواند جایگزین گوشت وارداتی باشد ، مورد حمایت قرار می گیرد.

سردار نقدی اظهار داشت: نزدیک به 4 هزار واحد جوجه کشی در روستاهای کشور در سال جاری راه اندازی خواهد شد.

وی گفت: برنامه های تشویقی و ترغیبی برای کشاورزان برای کندوهای تولید عسل داریم که امیدواریم امسال شاهد خدمات و تولیدات پر رونق تری نسبت به سال های گذشته باشیم.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه