انتخابات ایران همه را متحیر کرد

زرین نامه: وزیر امور خارجه لبنان ضمن تبریک برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری در ایران، گفت:‌ این انتخابات همه دنیا را متحیر کرد و نشان داد که جمهوری اسلامی بر پایه خواست و مشارکت مردمی حرکت می‌کند.

به گزارش زرین نامه؛ عدنان منصور وزیر امور خارجه لبنان که در رأس هیئتی برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات کشورمان به تهران سفر کرده، بعدازظهر امروز (شنبه) با علی‌اکبر صالحی دیدار و آخرین تحولات روابط دوجانبه و موضوعات مهم منطقه به ویژه وضعیت سوریه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به همتای لبنانی و هیئت همراه انجام این سفر در زمان حاضر و پس از برگزاری انتخابات شکوهمند ریاست جمهوری در کشورمان که حیرت و شگفتی همه دنیا به ویژه غرب را برانگیخت، بسیار مناسب دانست و در ادامه اظهار داشت: این انتخابات حقانیت مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران در برخورداری از یک دموکراسی دینی واقعی را به جهانیان نشان داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با مهم خواندن روابط راهبردی بین جمهوری اسلامی ایران و لبنان و با اشاره به جایگاه دو کشور در تحولات منطقه و جهان، بر خواسته همیشگی جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت، ثبات و وحدت در لبنان تأکید و ابراز امیدواری کرد انجام این سفر بر توسعه و ارتقاء روابط فیمابین در تمام زمینه‌ها کمک شایانی کند.

صالحی با اشاره به وضعیت تحولات سوریه به ویژه پیشرفت‌های میدانی در سایه حمایت‌های مردمی از دولت سوریه در زمینه برقراری امنیت، ثبات و آرامش به نفع مردم این کشور، پشتیبانی مردمی در سوریه از نظام و نیروهای مسلح این کشور به دنبال مشاهده اقدامات گروه‌های تکفیری مسلح را عاملی مهم در برقراری امنیت و تحرکات اخیر دولت سوریه دانست و آن را مهم ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح اقدامات جمهوری اسلامی ایران در برگزاری نشست‌های بین‌المللی در خصوص برون رفت سوریه از وضعیت ناامنی و همچنین برگزاری نشست گفت‌وگوهای گروه‌های مختلف داخل و خارج سوریه در تهران، خواست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه از طریق گفت‌وگوهای سوری - سوری را مورد تاکید قرار داد.

عدنان منصور وزیر امور خارجه لبنان نیز در این دیدار با تبریک به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب حسن روحانی اظهار داشت: ما هم مثل همه دنیا اخبار و تحولات انتخابات ریاست جمهوری در ایران را دنبال می‌کردیم و شاهد سطح بالای دموکراسی در ایران بودیم. انتخابات ایران همه دنیا را متحیر کرد و نشان داد که جمهوری اسلامی ایران بر پایه خواست و مشارکت مردمی حرکت می‌کند و هیچ کس در دنیا نتوانست این حرکت دموکراتیک مردم ایران را زیر سؤال ببرد یا آن را مشوش جلوه دهد.

وزیر امور خارجه لبنان همچنین با مروری به توافقات دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و لبنان، گسترش هر چه بیشتر روابط فیمابین را مورد تاکید قرار داد.

عدنان منصور با تشریح دیدگاه‌های کشورش نسبت به تحولات سوریه اظهار داشت: از ابتدای بحران، لبنان معتقد بود ایجاد ناامنی در سوریه فقط محصور در مرزهای این کشور نخواهد بود بلکه به سایر کشورهای منطقه نیز سرایت خواهد کرد.

وی مشکلات تحمیل شده به لبنان از جمله تعداد بیشمار پناهندگان سوری وارد شده به این کشور را یکی از مشکلات موجود دانست که نیازمند راه‌حل مناسب برای مساعدت به آنها است./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه