توانمندی پست گلستان در توزیع قبوض عوارض شهرداری بدون ضریب خطا

مدیرکل پست استان گلستان گفت: از طریق امکانات و تجهیزات این توانمندی در اداره پست وجود دارد که از صفر تا 100 قبوض عوارض شهرداری را بدون ضریب خطا از زمان چاپ تا زمان توزیع آن انجام دهد.

به گزارش زرین نامه به نقل از فارس، شعبانعلی خزایی عصر سه‌شنبه در حاشیه دویست و پنجاهمین جلسه فوق‎العاده کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری شورای شهر گرگان که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی پست برگزار شد در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: در اداره پست چهار فرآیند وجود دارد که شامل قبول، جمع‌آوری، کارسازی و رهسپاری است که بحث توزیع در انتهای این فرآیند به صورت حاکمیتی در اختیار دولت باقی است.

وی تصریح کرد: به لحاظ اینکه مقوله امانتداری و امنیت یکی از شعارهای اصلی، اساسی و زیربنایی در این سازمان است نظارت شدیدی در هسته گزینش برای به‌کارگیری پستچیان انجام می‎شود، ما نیز با تکیه بر سرعت، دقت و امنیت خدمات مناسبی را به شهروندان اراده می‎دهیم.

مدیرکل پست گلستان بیان کرد: در سطح استان حدود 750 هزار مکان را شناسایی و به آنها کد و رمز داده شده است و از این تعداد 180 هزار مکان متعلق به شهرستان گرگان است.

خزایی متذکر شد: امسال طرح انطباق و به‌روز کردن کدپستی را به صورت میدانی در دستور کار قرار دادیم که ان‌شاءالله به زودی به اتمام خواهد رسید.

به گفته وی پلاک‎کوبی بیش از 60 درصد مکان‎ها با کد پستی 10 رقمی نصب شده و مابقی نیز در دستور کار قرار دارد و اکنون نیز در حال انجام آن هستیم.

مدیرکل پست گلستان در خصوص نصب صندوق درب منازل یادآور شد: تمام اماکنی که جدیدا احداث می‎شوند مالکین را هدایت می‎کنیم که کدپستی بگیرند و سپس صندوق درب منازل نصب می‎شود که این صندوق‎ها کار توزیع قبوض را تسهیل می‎بخشد.

خزایی در پایان شرکت پست برای تحقق اصل 44 قانون اساسی با اولویت توسعه خصوصی‎سازی فعالیت خود را ارتقا داده است، خاطرنشان کرد: این اقدامات سبب رقابت‎پذیری در امر فعالیت‎های پستی می‎شود و شرکت پست یکی از سریع‎ترین و مطمئن‎ترین سرویس‎دهی‌ها را در توزیع مرسوله به همشهریان ارائه می‎دهد.