سردرگمی تولیدکنندگان و عقب ماندگی 35 ساله صنعت گلستان

زرین نامه: رئیس خانه صنعت و معدن استان گلستان گفت: نبود شفاف سازی لازم در برخی قوانین و وجود مغایرتها سبب سردرگمی تولیدکنندگان شده است.

به گزارش زرین نامه؛ رمضان بهرامی بعدازظهر پنجشنبه در جمع فعالان بخش صنعت و معدن استان گفت: در سال 91 تولیدکنندگان با سختی های بسیاری مواجه شدند و این مسئله به گونه ای بود که ما معتقدیم هر واحدی که توانست در این سال فعالیت خود را ادامه دهد واحد تولیدی نمونه استان است.

بهرامی بیان کرد: امروز قوانین بخش تولید به نحوی است که در آن هیچگونه حمایتی از تولیدکننده دیده نمی شود.

وی ادامه داد: در بخشی از قوانین مربوط به تولید مانند تامین اجتماعی و مالیات مشکلات تولیدکنندگان بسیار بیشتر است، بعد از کارمندان دولت بیشترین مالیات توسط واحدهای تولیدی پرداخت می شود و ما به دنبال عدالت مالیاتی هستیم.

وی افزود: در بخشی از قوانینی ماند بحث ارز نیز مسئولان کشوری شفاف سازی لازم را ندارند و با توجه به اینکه تولیدکنندگان بر اساس قوانین برنامه ریزی لازم برای تولید را انجام می دهند وجود مغایرت ها موجب سردرگمی تولیدکنندگان شده است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان تصریح کرد: در سال 91 گذشته چندین بخشنامه ضد و نقیض برای تولیدکنندگان صادر شد که فضای کسب و کار را دچار چالش کرد.

بهرامی بیان کرد: در چند سال اخیر سعی شده مشکلاتی که برای واحدهای تولیدی به وجود می‌آید را با همدلی استانی و بومی سازی حل کنیم اما بخشی از مشکلات به مدیریت کلان کشوری مربوط است.

وی گفت: اتفاقی که در سال 91 افتاد نتیجه عملکرد از دهه 70 بوده که در سال گذشته به دلیل عدم مدیریت بیشتر نمایان شد بنابراین برای حل مشکلات بخش تولید و تحقق حماسه اقتصادی نیازمند برنامه های جدید هستیم.

عقب ماندگی 35 ساله گلستان از صنعت

مدیرعامل شرکت طلای سفید گنبدکاووس در این مراسم اظهار کرد: در استان در بخش صنعت 35 سال عقب هستیم که این عقب ماندگی ها با اراده حاکمیت بوده و امیدواریم دولت تدبیر و امید عقب‌ماندگی‎های صنعت استان را جبران کند.

علی‎محمد چوپانی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کماکان دولت‎ها از جیب کشاورزان یارانه می‌‌گرفتند و از طرفی منت بر سر کشاورزان می‎گذاشتند که به آنها خدمت می‎کنند.

وی با اشاره به اینکه به بخش تولید و صنعت ظلم بسیاری شده تاکید کرد: پویایی تولید و صنعت موجبات اشتغال را در استان فراهم می‎آورد.

وی افزود: با وجود تحریم‎ها شاید خداوند می‎خواست به مردم استان خدمت کند، چراکه اگر بخواهیم محصولات کشاورزی را با نرخ ارز به فروش برسانیم، گلستانی‎ها ثروتمندترین مردم کشور خواهند بود.

مدیرعامل شرکت طلای سفید گنبدکاووس بیان کرد: ما در حوزه قانونگذاری عقب هستیم و این مسئله باعث شده تا بانک‎ها نیز در این راستا نتوانند به خوبی عمل کنند.

چوپانی خاطرنشان کرد: بسترهای فساد مالی باید برداشته شده و در حوزه تصمیم‎سازی و قانونگذاری باید با دولت تعامل شود تا بتوانیم حماسه اقتصادی را ایجاد کنیم.

وی افزود: همدلی و تعامل مسئولان می‎تواند مشکلات بخش صنعت را رمزگشایی و آنها را برطرف کند.

واحدهای صادرات گرا در اولویت قرار گیرند

مدیرعامل شرکت صنایع غلطک شرق گلستان در این مراسم اظهار کرد: در بخش تولید اولویت قرار دادن واحدهای صادرات گرا یک ضرورت است اما در شرایط کنونی صادرات برای واحدهای تولیدی جزو آمال و آرزوهاست و با توجه به اینکه قیمت تمام شده محصولات بالا بوده شرکت ها نمی توانند در زمینه صادرات به خوبی عمل کنند.

رسول ساداتی با تأکید بر اینکه نقش سازمان‎ها، بانک‎ها، دارایی و تأمین اجتماعی در صادرات بسیار مهم است، گفت: در فضای کسب و کار شاهد نامهربانی‌های از سوی سازمان های مختلف هستیم و «سازمان تأمین اجتماعی» از جمله سازمان‎هایی است که در حال حاضر به یک قدرت اقتصادی تبدیل شده و حتی از حسابرسی در واحد و سرویس ایاب و ذهاب نیز نمی‎گذرد.

وی ادامه داد: هزینه‎های تولید افزایش یافته و اگر این مشکلات در بخش صنعت جدی گرفته نشود در ارتقای تولید و خلق حماسه اقتصادی موفق نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: اگر قرار است تحولی در بخش تولید اتفاق بیفتد و حماسه اقتصادی رقم بخورد باید دغدغه‎ها از ذهن تولیدکنندگان زدوده شود.

ساداتی از نمایندگان مجلس خواست تا به بخش صنعت استان کمک کنند و تاکید کرد: با توجه به اینکه آغاز مشکلات از زمان قانونگذاری ظهور و بروز پیدا می‎کند لذا نمایندگان باید در این راستا دقت بیشتری داشته باشند./ مهر

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه