سردار شهید احمد شکی

زرین نامه: سردار شهید احمد شکی در سال 1332 در شهرستان علی آبادکتول در یک خانواده مذهبی و کشاورز دیده به جهان گشود و در دامان پرعطوفت پدر و مادری مهربان و مومن پرورش یافت و دوران ابتدایی و دبیرستان را پشت سر گذاشت و سپس به خدمت سربازی اعزام گشت.

نام : احمد

نام خانوادگی : شکی

نام پدر : یوسف

محل تولد : علی آباد کتول

تاریخ تولد : 1332/01/01

عضويت : سپاه پاسداران

آخرین مسئولیت : فرمانده گردان دژبانی لشکر 25 کربلا

محل شهادت : فاو

تاریخ شهادت : 1365/02/11

مزار : گلزار شهدای الزمن علی آباد کتول

به گزارش زرین نامه؛ با آغاز قیام جهت استقرار حکومت اسلامی در سرزمین پهناور ایران همراه و همگام با مردم شد و در به ثمر رساندن نهال نظام اسلامی نقش بسزایی از خود به یادگار گذاشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یکی از بنیانگذاران کمیته و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان محل سکونتش فعالیت چشمگیری داشته و در این طریق خدمات شایسته ای از خود به یادگار گذاشت و در مسئولیت های مختلف ایفای نقش می نمود.

با شروع جنگ تحمیلی راهی میدان های جهاد با کافران و متجاوزان گشت و دوشادوش دیگر رزمندگان اسلام به دفاع از انقلاب و کیان اسلامی پرداخت و در عملیات های مختلف در غرب و جنوب کشور شرکت نمود و سرانجام پس از سال ها رشادت و ایثار در اردیبهشت 1365 در عملیات والفجر 8 به عنوان فرمانده گردان دژبانی لشکر 25 کربلا به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

پیام فرمانده لشکر 25 کربلا سردار مرتضی قربانی به مناسبت شهادت سردار احمد شکی بسم الله الرحمن الرحیم

«شکی» یک مرد بود. «شکی» مرد جنگ بود و خدا او را انتخاب کرده است که در خط مقدم شهید شود. شهادت مزد مجاهدان است و مجاهدان در راه خدا جان را به جانان می فروشند تا مزدی از این در قبال آن از حق تعالی بگیرند.

بار دیگر ایثارگری عاشق از تبار مظلومان سپاه اسلام، گمنامی در زمین و صاحب شهرتی در عرش که تمامی فرشتگان عرش او را می شناختند مزد خود را از آنان گرفت و به لقاء معبود و معشوق خویش نایل گشت. خلعت زیبای شهادت بر قامت استوار و رشید این سپاهی مخلص مبارک باد، پاسدار رشید سپاه اسلام، شهید «احمد شکی» مسئول خدمات و مدیریت داخلی و حفاظت لشکر ویژه 25 کربلا بود که خدمت و تواضع را شرمسار خود نموده بود. پاکی و صفا و صداقت و شجاعت و ایثار و فروتنی در وجود او از حد گذشته و لبریز شده بود.

سرداری سراپا جهد و کوشش و شوق و عشق و علاقه به خدمت در راه اسلام که خود را وقف بسیجیان عاشق امام زمان(عج) نموده بود، کسی که شب و روز برای او فرقی نداشت. هرجا که نظر می افکندی قامت سروآسای او را می دیدی که کمر همت به خادمی مولایش حضرت مهدی (عج) بسته بود. هر مشکلی که به وی واگذار می شد چون سیل خروشان به سوی آن می رفت و مشکلات و موانع را از پیش پای سربازان اسلام بر می داشت، هرکسی که به چهره اش نگاه می کرد به جز جنبش و عشق و علاقه به عزیزان بسیج چیز دیگری در او نمی دید.

شانه های قوی او از کشیدن کیسه شن ها و الوارها چه زخم ها که ندید. دستان پرتوانش با بیل ها و کلنگ ها جهت زدن کانال آشنایی ناگسستنی داشت و جای آبله هایش خشک شده بود و کف دستانش نقش عاشقی امام زمان (عج) بسته بود، اما هرگز رخ درهم نکشید.

«شهید شکی» فقط یک چیز در ذهنش داشت که مبادا از حضرت امام و عاشقان الله لحظه ای غافل شود. این مهم بود که فقط خدمتگذار امام زمان (عج) و مرید مرجع و محبوبش حضرت امام خمینی بود. از آنجا که او امام و مرجع خود را شناخته بود، سراپا و با تمامی وجود مطیع محض فرمان حضرت امام بود و به حق مشتاق بارز آیه «اطیعو الله و اطیعو الرسول و اولی الامر منکم» بود.

«شهید شکی» آنقدر در خدمتش اخلاق و تواضع داشت که گویی اخلاص و تواضع را برایش قالب ساخته اند و او الگویی از جمیع فضیلت های پسندیده برای لشکریان اسلام بود و آری خداوند خود این فضایل را به ایشان عطا نمود تا به اوج آرزویش یعنی شهادت برسد.

سردار رشید سپاه اسلام «احمد شکی» به دنبال همان خدمات پرارزش، این بار در خط مقدم، درحالی که برانکارد حمل مجروح در دست، مشک آب بر دوش و کیسه غذا بر پشت برای رزمندگان اسلام داشت، در خط مقدم درحال خدمت به سربازان اسلام دعوت حق را لبیک گفت و به دیار خدایش شتافت.
فرمانده لشکر ویژه 25 کربلا

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه