ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه نیازمند کمک خیرین است

زرین نامه: سید حسین علوی گفت: جهت ترویج فرهنگ مطالعه نیاز به کمک خیرین در احداث کتابخانه است.

به گزارش زرین نامه به نقل از گل رامیان؛ سید حسین علوی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گلستان در حاشیه افتتاح "کتابخانه مرحوم رجبعلی عطری "روستای گلند در گفتگویی با خبرنگار گل رامیان در رامیان اظهار داشت : توسعه امکانات و ساختارهای فرهنگی یک عامل انتقال هنجارهای مثبت برای دست یابی به یک محیط ،باورها و ارزش های فرهنگی صحیح است.

افتتاح کتابخانه روستای گلند با 3000 نسخه کتاب

وی بیان کرد: نگارش یک کتاب که در واقع حاصل سال ها تجربه، مطالعه و کارهای عملی است ، یک جوان ، نوجوان ، بزرگسال با مراجعه به کتابخانه که محل جمع آوری چند هزار جلد کتاب است، از چند هزار تجربه بهره مند می شوند . انشاا... در افق و چشم اندازی نه چندان دور اکثر روستاهای بزرگ صاحب کتابخانه شوند.

علوی در خصوص هدف از احداث کتابخانه ،با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که «کتاب در سبد خانواده ها قرار بگیرد» ، افزود: دسترسی آسان به کتاب، که به لطف خداوند و به همت مردم و خیرین کتابخانه مرحوم رجبعلی عطری گلند با حدود 3000 نسخه کتاب افتتاح شد.

آمادگی جهت احداث کتابخانه در روستاهای پر جمعیت

این مسئول آمادگی جهت احداث کتابخانه را با شناسایی و معرفی مکان مناسب توسط مسئولین روستایی و شهرستانی در روستاهای دارای جمعیت بالای 1500 نفر را اعلام کرد.

وی با اعلام این مطلب که مدرسه سازی ، مسجد سازی، مسکن سازی و ... بسیار خوب انجام می شود عنوان کرد: ساخت کتابخانه نیز باقیات الصالحات خوبی را برای مردم رقم میزند که هر لحظه جوانان و نوجوانان در این مکان حضور دارند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی گلستان تصریح کرد: از مردم عزیز منطقه بویژه خیرین دعوت میکنیم در اهداء زمین،تجهیز و ساخت پروژه و اهدا منابع کتاب کمک نمایند تا فرهنگ مطالعه رادر بین مردم ترویج دهیم. و با ساخت کتابخانه ناهنجاری ها را تبدیل به هنجار می شود و آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد .

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه