فرصتی طلایی برای خرید و فروش مسکن

زرین نامه: رییس اتحادیه مشاوران املاک اراک گفت: رکودی که در بخش مسکن ایجاد شده، سبب کاهش قیمت مسکن شد و اگر این رکود ادامه پیدا کند، شاید به صورت خیلی ملایم باز هم کاهش قیمت داشته باشیم.

به گزارش زرین نامه؛ محمود نوروزی با اشاره به حباب ایجاد شده در بخش مسکن اظهار کرد: این حباب از اواخر خرداد ماه آغاز و تا‌کنون ادامه داشته است‌ که البته حباب ایجاد شده بنا به ویژگی هر شهر متفاوت است.

وی افزود: ادامه روند کاهشی قیمت مسکن به سیاست‌های دولت در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و شرایط تحریم‌ها بستگی دارد.

نوروزی در خصوص اجاره بهای مسکن عنوان کرد: در اکثر شهرها افزایش قیمت اجاره‌ها توسط خود مالکین انجام می‌شود و مشاوران املاک عامل گرانی بخش اجاره‌ها نیستند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک اراک افزود: مالکین باید انصاف را رعایت کنند و قیمت‌های کارشناسی و منطقی را روی ملک خود بگذارند.

وی با بیان اینکه قیمت‌های پیشنهادی در بخش اجاره بها سبب رکود در این بخش می‌شود، گفت: این رکود باعث می‌شود مستاجرانی که قصد جابه جایی دارند، سعی کنند با مالکین قبلی خود به توافق برسند.

نوروزی در پایان یادآور‌شد: به خریداران و فروشندگان واقعی مسکن که قصد خرید و فروش دارند، پیشنهاد می‌کنم خریدشان را انجام دهند، زیرا با رکود بازار مسکن، واسطه‌ها و دلالان از این بخش خارج می‌شوند و عرضه‌کننده و مصرف‌کننده واقعی می‌تواند خرید و فروش انجام دهد./ایسنا