نماز زمینه ساز حفظ جامعه اسلامی در مسیر الهی است

زرین نامه: مسئول ستاد اقامه نماز شهرستان علی آباد کتول جامعه سالم را قرارگیری آن جامعه در مسیر الهی دانست و گفت: ماندگاری در مسیر الهی نیازمند حضور پررنگ نماز در جامعه است.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ محمدرضا علمشاهی در نشست تخصصی نماز و خانواده جامعه ی منحرف از مسیر الهی را مبتلا به لغزش ها و آسیب های اجتماعی بسیاری دانست و افزود: توجه واقعی به اقامه نماز در خانواده موجب ماندگاری جامعه در مسیر الهی و پیشگیری از وقوع گناه، لغزش و آسیب در بین مردم می شود.

وی ضمن اشاره به نقش و جایگاه نماز در تربیت فرزندان اظهار داشت: نماز بارزترین نوع عبادت و بندگی و مهمترین سفارش انبیاء به انسان ها است.

علمشاهی با تاکید بر اهمیت نماز به بیان داستان خارج کردن تیر از پای امام علی (ع) در هنگام نماز، سفارش لقمان حکیم در مورد نماز به فرزندش و درخواست حضرت موسی (ع) که فرمودند"خدایا من و ذریه ام را جزء نمازگزاران قرار بده" پرداخت و گفت: نماز در بین پیامبران الهی، ائمه اطهار (ع) و بندگان خالص خدا دارای جایگاه ویژه ای است.

وی با اشاره به این حدیث پیامبر که نماز نور چشم من است، از نماز به عنوان داروی نیسان و وسیله ذکر خدا یاد کرده، بیان داشت: برای تاثیرگذاری نماز بر قلب و زندگی باید خلوص نیت و حضور قلب به نماز وارد شویم.

مسئول ستاد اقامه نماز علی آباد کتول در پایان خاطر نشان کرد: تشویق فرزندان، کنترل دوستان، حضور در محافل مذهبی و مساجد چند راهکار موثر در ترقیب فرزندان برای اقامه نماز و ایجاد علاقه مندی در آن ها برای عمل به این فریضه ی واجب الهی است.

به گزارش زرین نامه؛ این نشست به منظور توسعه و ترویج فرهنگ نماز با همکاری ستاد اقامه نماز و کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه