تحویل آب 65 روستا به آبفار برای دریافت آب آشامیدنی سالم علی آباد کتول

زرین نامه: رییس اداره آبفار شهرستان علی آباد کتول از تحویل آب 65 روستای این شهرستان به آبفار جهت دریافت آب آشامیدنی سالم خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ مهندس حمید کلانتری در جلسه رسیدگی به مشکلات آب آشامیدنی روستاهای کوهستانی دهنه محمد آبادکتول و زرین گل وظیفه ذاتی اداره آب را تامین، توزیع و تحویل آب دانسته، بیان داشت: از 74 روستای موجود در سطح شهرستان علی آباد کتول، تعداد 65 روستا آب خود را تحویل این اداره نموده و 9روستای کوهستانی دهنه محمد آباد و زرین گل هنوز موفق به انجام این کار نشده اند.

در ادامه بخشدار مرکزی شهرستان علی آباد کتول دسترسی به آب سالم را یکی از مهمترین وظایف دستگاه های اجرایی مرتبط با مسئله دانسته، اظهار داشت: باید با ارائه خدمات مناسب زمینه ماندگاری روستاییان را در در روستاها فراهم کنیم.

تامین زندگی سالم حق روستاییان است

اسماعیل غیجی با تاکید بر حق تامین زندگی سالم روستاییان تصریح کرد: باید با در دسترس قرار دادن آب سالم و بهداشتی، زمینه ماندگاری روستاییان در روستا را فراهم کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا باید دهیاران و شوراهای روستا کار تحویل آب به آبفار را با جدیت آغاز و دستگاه های مسئول در این زمینه، نیز با تدبیر و جدیت موانع موجود را مرتفع نمایند.

صراحت قانون گذار نشانه اهمیت تامین بهداشت آب است

محمد قره خانی کارشناس مرکز بهداشت شهرستان نیز ضمن بیان قسمت هایی از قانون در خصوص تحویل آب روستاها به آبفار افزود: صراحت قانون گذار نشانه اهمیت و حساسیت بالا در تامین بهداشت آب است.

وی خاطر نشان کرد: در سال های اخیر یکی از چالش های اصلی مرکز بهداشت نحوه دسترسی مردم روستاهای ییلاقی به آن آشامیدنی سالم است.

بنا بر این گزارش در پایان جلسه، دهیاران و اعضای شوراهای ییلاقی ضمن بیان مشکلات و موانع تحویل آب در روستاها با توجه به شب های قدر و اجماع مردم روستا در مساجد، خواهان فرصتی 10 روزه به منظور کسب رضایت مردم روستا شدند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه