انتقاد معاون استاندار گلستان از کم‎توجهی به جهت‎گیری‎های فرهنگی اجتماعی

زرین نامه: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان از نگاهی که در برخی از مسئولان و مدیران وجود دارد که حوزه‎های ساخت و ساز و عمران را نسبت به جهت‎گیری‎های فرهنگی و اجتماعی بیشتر مورد توجه قرار می‎دهند، انتقاد کرد.

به گزارش زرین نامه به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال جاری خواستار مرتفع شدن مشکل توسعه دانشگاه فرهنگیان استان قبل از اغاز سال تحصیلی جدید شد، اظهار داشت: در حال حاضر یک‎هزار و 500 دانشجوی پسر و نزدیک به یک‎هزار دانشجوی دختر در دانشگاه فرهنگیان استان داریم که با توجه به زیرساخت‎های موجود و افزایش سالانه تعداد دانشجو، این مرکز از نظر فضا با کمبودهایی مواجه است.

وی تأکید کرد: با سرمایه‎گذاری در حوزه تربیت معلم و توسعه فضاهای دانشگاه فرهنگیان قطعا به پرورش معلمانی خواهیم پرداخت که می‎توانند نقش به سزایی در نظام تعلیم و تربیت و آموزش نسل‎های ما داشته باشند و اگر می‎خواهیم فعالیت‎های اجتماعیمان جهت‎گیری پیشگیرانه داشته باشد، باید حوزه آموزش و پرورش و تربیت معلم را تقویت و حمایت کنیم.

جانشین رئیس شورای آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: برای توسعه این فضا ابتدا اداره کل آموزش و پرورش استان باید با تمام توانش پای کار بیاید و ضمن بازنگری در اماکنی که در اختیار دارد، چنانچه مکان مناسبی برای انتقال این مجموعه پیدا کرد هر چه سریع‎تر روند انتقال فیزیکی دانشگاه را انجام دهد.

وی تصریح کرد: چنانچه آموزش و پرورش ساختمان مناسبی را در اختیار ندارد فرصت را از دست ندهد و هرچه سریع‎تر ساختمان‎هایی که در اختیار سایر دستگاه‎های دولتی است را شناسایی کرده تا با برگزاری جلسات با دستگاه مربوطه بتوانیم به نتایج مطلوبی دست یابیم و هرچه سریع‎تر این مشکل را مرتفع سازیم.

معاون استاندار گلستان نسبت به طرح پیشنهاد تشکیل کارگروه آموزش در استان اظهار داشت: با وجود شورای آموزش و پرورش استان نیازی به تشکیل کارگروه‎های موازی وجود ندارد و هر طرح و پیشنهادی در این حوزه با نگاه کارشناسی از مسیر شورای اموزش و پرورش استان مصوب خواهد شد.

وی با انتقاد از نگاهی که در برخی از مسئولان و مدیران وجود دارد که حوزه‎های ساخت و ساز و عمران را نسبت به جهت‎گیری‎های فرهنگی و اجتماعی بیشتر مورد توجه قرارمی‎دهند خاطرنشان کرد: اساسا اگر جهت‎گیری‎هایمان را در حوزه فرهنگ و آموزش تقویت کنیم در نهایت شاهد بازخوردهای بسیار مثبتی در جامعه خواهیم بود.

جمشیدی با بیان اینکه این تأکید ما به هیچ عنوان به معنای نفی، انکار و اهمیت حوزه‎های عمرانی نیست، بیان کرد: همه ما اعتقاد داریم که حوزه‎های عمرانی در کشور باید با قدرت در جایگاه خودش فعال باشد، اما اینکه ما تنها به ساخت و ساز بپردازیم و به انسان‎سازی توجه نکنیم، همه آن فعالیت‎ها و ساخت و سازها به هدر رفته و بهره‎برداری بهینه از آن نخواهد شد.

وی بسیاری از خساراتی که به اموال عمومی وارد می‎شود را ناشی از ضعف فرهنگی دانست و افزود: به طور مثال تماشاگری که برای تماشای دیدار فوتبال به ورزشگاه می‎رود و با یک باخت تیم محبوب خود اقدام به کندن صندلی‎ها یا آسیب رساندن به اتوبوس‎های شرکت واحد می‎شود نشان‎دهنده اشکال کار ما در حوزه‎های فرهنگی است.

معاون استاندار گلستان تأکید کرد: تقویت بودجه دستگاه‎های فرهنگی و کار و تلاش متولیان نظام تعلیم و تربیت و فرهنگ در جامعه، قطعا نتایج روشن و درخشانی را به دنبال خواهد داشت که همه حوزه‎ها از آن بهره‎مند خواهند شد.