جایگزینی 60 درصد کودکان بی سرپرست در خانواده های امین

زرین نامه: مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور از جایگزینی 60 درصد کودکان تحت سرپرستی سازمان بهزیستی کشور در خانواده های امین یا امین موقت خبر داد.

دکتر حمیدرضا الوند در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار زرین نامه با اعلام این خبر گفت: 23 هزار کودک فاقد سرپرست قانونی و موثر در کشور تحت سرپرستی سازمان بهزیستی قرار دارند.

وی با اشاره به جایگزینی 60 درصد کودکان در خانواده های امین به عنوان یکی از برنامه های محوری سازمان بهزیستی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، اظهار داشت: 40 درصد از کودکان نیز در 500 خانه شبانه روزی سازمان بهزیستی تحت عنوان خانه های کودکان و نوجوانان سازماندهی شده اند.

الوند خاطر نشان کرد: بر اساس سیاست های محوری کلان دولت مبنی بر کاهش تصدی گری دولت و ارائه به بخش غیر دولتی، بیش از 75 درصد این خانه ها بصورت هیئت امنایی اداره می شوند.

وی گفت: پرداخت یارانه ی نگهداری در بخش کودکان فاقد سرپرست به ازای هر کودک در مراکز هیئت امنایی و غیر دولتی 200 هزار تومان و به کودکان در خانواده های امین 120 هزار تومان است.

الوند خاطر نشان کرد: با ابلاغ بودجه سازمان بهزیستی کشور یارانه کودکان در خانواده های امین تا20درصد افزایش خواهد یافت.

تشکیل 15 خانه تربیتی در 15 استان کشور

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: در 15 استان کشور 15 خانه تربیتی به همراه یک تیم تخصصی مجرب و متعهد برای ارائه خدمت ویژه کودکان مبتلا به اختلالات شدید تربیتی در دستور کار سازمان بهزیستی کشور قرار دارد.

الوند خاطر نشان کرد: هدف از راه اندازی این خانه های تربیتی درمان اختلالات حاد تربیتی کودکان تحت پوشش این سازمان است.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه