اهدای خون توسط بیش از 15 هزار نفر مردم گلستان

زرین نامه: مديركل انتقال خون استان گلستان گفت: در پنج ماه نخست سال جاری، بیش از 15 هزار نفر از مردم استان گلستان، خون خود را اهدا کردند.

دکتر میرمحمد علی حسینی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار زرین نامه با اشاره به اهداء خون یک هزار و 507 نفر در شب های قدر ماه مبارک رمضان، بیان داشت: در پنج ماه نخست سال جاری نیز با 5 درصد رشد، بیش از 15 هزار نفر از مردم استان گلستان به 8 پايگاه انتقال خون ثابت و سیار در شهرستان هاي گرگان، گنبد، علی آباد کتول و بندرگز و دیگر شهرستان های استان مراجعه كرده اند.

وی با اعلام حداکثر میزان روزانه نزدیک به ۲۰۰ واحد خون در استان، اظهار داشت: در سطح استان روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ واحد خون گیری انجام می شود که با دریافت ۲۰۰ واحد خون می توانیم کل بیماران نیازمند به خون در استان را پوشش دهیم.

حسینی اهدا خون را اهدا زندگی دانست و افزود: خون جایگزین مصنوعی ندارد و برای حل مشکل افراد نیازمند، خون سالم باید از انسانی به انسان دیگر تزریق شود.

وی تصریح کرد: اهداء خون بین سنین ۱۸ تا ۶۵ سال و دارای سلامتی کامل انجام می شود.

مدیر کل انتقال خون گلستان ضمن اعلام استقبال خوب مردم گلستان از اهداء خون گفت: فرهنگ اهدا خون در استان و جامعه جا افتاده و بعضی افرادی ۳ تا۴ بار در ماه خون خود را اهدا می کنند.

حسینی با تاکید بر اهمیت سلامت و تندرستی اهدا کنندگان در جهت دریافت خون سالم، عنوان کرد: قبل از اهداء خون، آزمایشات لازم برای اطمینان از سلامت شخص اهداء کننده انجام می شود.

وی بهترین اهدا کنندگان را اهدا کنندگان مستمر دانسته، خاطر نشان کرد: ۲۴درصد اهدا کنندگان ما با سابقه و حداقل سالی یکبار خون می دهند.

حسینی افزود: براساس آمارهای سال جاری، ۲۱ درصد اهدا کنندگان ما بار اولی هستند که نشانه افزایش اهداء کنندگان خون است.

مدیر کل انتقال خون گلستان در پایان با اشاره به نیازمندی استان گلستان به ۴۰هزار تا ۵۰ هزار واحد خون در سال گفت: از ابتدای سال جاری بیش از 15 هزار نفر به پایگاه های انتقال خون استان مراجعه کرده اند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه